🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جاودانه

(ثبت: 240042) تیر 1, 1400 

 

زیر سایه بان احساست
جان من پناه می گیرد
کام من حضور سبزت را
با نفس اشتباه می گیرد

ساحت قلمرو قلبت
عرصه اش چقدر دریایی ست
آنچه در نگاه تو پیداست
یک مسیر سبز و رویایی ست

باز حس من پریشان کرد
تک تک علوم دنیا را
غیر تو کسی نمی داند
راز حل این معما را

جذبه ی نگاه گیرایت
سوی خود مرا فرا خوانده
آنچنان ربوده جانم که
نیوتن در این کشش مانده

در نگاهِ سبزِ سیالت
زورق خیال می سازم
روی  زورق خیالاتم
طرح روی تو می اندازم

بوسه های گرم و سوزانت
هرم فصل زمهریر من
پیچک تن تو زد بوسه
روی جان چون حریر من

روی شاه توت لب هایم
آفتاب بوسه ات تابید
نقش بوسه های گرمت شد
تا همیشه بر لبم جاوید

آسمان چشم تو خیره
در نگاه من خمار آلود
من که در تجلی عشقت
با همین نگاه تو خشنود

پهنه ی مدار چشم تو
مرکز تمام دنیا شد
گِردِ این مدار گردیدم
تا که ثقل آن هویدا شد

حلقه ی ستبرِ بازویت
یک فضای دنج و بی همتا
امن تر از آن نمی بینم
نقطه ای میان  این دنیا

زیر لب کنار گوش تو
نغمه های عشق می خوانم
در میان صحن آغوشت
با تو جاودانه می مانم…

🅿️ خزان غواصی اقدم

 

 

 

نقدها
  1. محمد یزدانی

    تیر 2, 1400

    سلام خدمت شاعر و ادای احترام به این دوبیتی پیوسته ی عالی به این چهارپاره ی خوب به این ترانه ی زیبا . با زبان کوتاه .ساده وصمیمی و دکلمه ای موفق . فقط برای این سطرطبق معیار قدیم عروض که همچنان رایج است درایجادتساوی طولی مصراع با سایر سطرها پیشنهادم
    وزن اصلی
    فاعلاتن فاعلاتن فع
    در صورت حاضر هم اجازه ی عدم تلفظ (ه) در اشتباه وجود دارد که با یک تبدیل
    (فاعلاتن مفاعیلن فع) برابر با ضرب اهنگ اصلی است با توجه به اصل آزادی در انتخاب بحر اصلی
    (فاعلاتن فاعلاتن فع)
    اما به نظرم
    (با نفس اشتباهی گیرد)
    (فاعلاتن مفاعیلن فع )
    که با یک جابجایی کوتاه وبلند مطابق با وزن اصلی این شعر خواهدبود
    (فاعلاتن فاعلاتن فع) .
    سپاس فراوان

    • درود و عرض ادب حضور اندر عالیجاه
      سپاس فراوان بابت اظهار محبت و گوشزد کردن ایرادات شعرم
      چشم دوست گرانقدر بازبینی مجدد روی شعرم خواهم داشت
      ایام به کامتان💐💐💐

نظرها
  1. بسیار زیبا و دلنشین و روان
    احسنت 🌹👏👌

  2. درودتان باد بزرگوار و گرامی

    بسیار زیبا

    در پناه حق

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

    • درود و سپاس به شما بزرگوار
      محبت دارید برادر عزیز
      پاینده باشید 💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا