🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جهانِ صفر

(ثبت: 243616) آذر 27, 1400 
جهانِ صفر

 

خیال میکردم که دنیا
پر از عشق و مهربانیست
ولی هر قدر که میگذره
میبینم
جهان آبستنِ حادثه های تلخِ
بی آب و دونه موندن کبوتر
یا که گلوله جواب
فریاد من رویایی دارم
حضور تو اینجا جرمه
ببین انگار باز
پنج هزار نفر این جاییم
باز حادثه
یه جا
یه بخش کوچکِ شهر
باز خون ارغوانها رو
خوندیم
کاش خورشید روشن بود
جهان زیبا
کاش درهای بسته باز بود
کاش رویا حقیقت بود
حادثه غیر ممکن
چه خوب بود
عشق
مهمون شب های من بود
چه خوب بود
ستاره ترانه خون بود
همه با هم میخوندیم
سرود سر اومد زمستون
همیشه رویا توی این جهان
غیر ممکن میشه
بیا باهم بشکنیم
غیر ممکن ها رو
بیا باهم بریم
به اوج آسمون ها
بیا باهم
زیر بارون بخونیم
ترانه ی گل مینا رو
بیا باز بگیم
خاطرات مرد دیوانه رو
بیا کاری کنیم جهان بخنده
تو چشمات قصه عشق پیدا شه
یه کاری کن
سینه ها یخ نبنده
جای گل های لاله
جالیز نشینه
یه روزی میرسه
از افق طلوعی تازه
پرواز بی حد به اوج آسمانها
قفس ها میشکنه
به دست باد و توفان
آینده روشن
فریاد پیدا
همیشه از افق
امیدی پیداست
تو هم
به فردا
امیدوار باش

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. فریبا نوری

    آذر 27, 1400

    چه خوب بود
    عشق
    مهمون شب های من بود
    چه خوب بود
    ستاره ترانه خون بود
    همه با هم میخوندیم
    ” سر اومد زمستون …”

    درودها جناب عالمی گرانقدر

    🌺👏🌿👏🌺

    – با توجه به این که ” سر اومد زمستون” ترانه خاطره انگیز و بسیار مشهوری است به نظرم اگر واژۀ سرود از سر این سطر برداشته شود و عبارت در گیومه قرار بگیرد به لحاظ تداعی عاطفی ارتباط خواننده با شعر تقویت می شود.

    🌺🌿🌺

  2. خسرو فیضی

    آذر 27, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    . استاد ارجمند بسیار زیبا و شیوا سروده اید 🌺
    . این شعر می توانست دو قسمت باشد
    . با اندک حوصله ای کوبنده تر از حالا می شد
    . در هز حال موفق و پیروز باشید 🌺🌹🌺🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا