🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جَنگ فریب

(ثبت: 264794) مهر 27, 1402 

 

در این تقابل خونین، گمان مبر خبری هست
به جز غریو شیاطین، گمان مبر خبری هست

بدون توپ و تفنگی، توان حمله نداری
شکسته خنجر چوبین، گمان مبر خبری هست

فقط گزینه‌ی مرگی، نه جاودانه‌ی تاریخ
به زیر تیغ گیوتین، گمان مبر خبری هست

حماسه‌ساز چه هستی ؟ نمی‌شود به مُماتت
دهان خاطره شیرین، گمان مبر خبری هست

تو را به مسلخ دیگر، کشیده باور پوچی
پس از مراسم تدفین، گمان مبر خبری هست

چرا شعور خودت را، سپرده‌ای به مصیبت
که در روایت کف‌بین، گمان مبر خبری هست

گذشته عصر ابابیل، ندیده معجزه‌ای را
نگاه ملتمس از دین، گمان مبر خبری هست

دوباره آدمِ عاقل، چگونه ملعبه گشتی !؟
مباش این همه خوش‌بین، گمان مبر خبری هست

خدا کند که بروید، هزار اصله‌ی زیتون
به خاکِ داغِ فلسطین، گمان «کنم» خبری هست

 

 

 

نظرها
  1. برهان جاوید

    مهر 27, 1402

    درود بر شما
    استاد حجت گرامی
    مثل همیشه دغدغه مند و نو اندیش
    تغییر در ردیف مصرع پایانی اتفاق زیبا و جالبی را رقم زد
    درود بر شما
    🌺🌺🌺👏👏👏❤️❤️❤️

    • معین حجت

      مهر 27, 1402

      درود و عرض احترام جناب جاوید …
      سپاس از لطف شما…
      بزرگوارید🙏💐

  2. طلعت خیاط پیشه

    مهر 27, 1402

    درود بر شما جناب حجت ارجمند
    😔 🙏😔 🙏💐

    • معین حجت

      مهر 27, 1402

      درود بانو خیاط پیشه …
      سپاسگزارم🙏💐

  3. طارق خراسانی

    مهر 27, 1402

    درودها استاد

    غزلی واقع گرایانه و قابل تامل است
    حقایقی بیان شده است
    آفرین بر ذهن روشن و آکاه شما

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏🌿

    • معین حجت

      مهر 27, 1402

      درود استاد طارق …
      سپاسگزارم…
      حضورتان باعث دلگرمی‌ست 🙏🙏🙏💐💐💐

  4. مهدی سیدحسینی

    مهر 29, 1402

    درود جناب حجت
    پاینده باشید 🌹🌹

    • معین حجت

      مهر 29, 1402

      درود …سپاسگزارم 🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا