🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حانیه و حنانه: گل های بابا

(ثبت: 227350) خرداد 13, 1399 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود،

سه گلشن شماره ی 1

(نام شعر:
“گل های بابا: حانیه و حنانه”
هنگام سرایش:
هشتم اردیبهشت 1399
تقریبا ساعت 8
همزبان یا دقایقی پیش از تولد فرزند دومم حنانه
جایگاه سرایش:
بیمارستان نور شهر اندیشه ی استان تهران)

آغازگر:
دلنوازیّ و ناز، فرزندم!
ناز من، دلنواز فرزندم!

بدنه/پیکره:
چشم، وا کرد بر جهان، امروز
غنچه ی ناز و خوشگل بابا

تا شوم مونس نگاه گلش
تا شود مونس دل بابا

چشم مامان به جلوه اش روشن!
چهره اش مهر همدل بابا

با سلام و درود و ذکر و دعا
خواهد آمد به منزل بابا

پایانبخش:
به امید تو، مهربان یزدان!

(#محمدعلی_رضاپور)

#سه_گلشن ،
در میانه ی شعر سنتی و نو
و تنها قالب شعری دارای مهندسی کاملا نظام مند در شعر فارسی است که هر سه بخش آغازگر، بدنه و پایانبخش را به ترتیب در تفکیک درونی واقع در خودِ قالب شعری
(دقت بفرمایید: در تفکیک درونی واقع در خودِ قالب شعری) دارا ست.

در گسترش قالب تازه و توانمند سه گلشن،
سهمی داشته باشیم!

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا