🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حجاب یعنی آرامش

(ثبت: 253544) آذر 8, 1401 
حجاب یعنی آرامش

حجاب یعنی آرامش

امشب قرارِ واسَمون
یه مهمونِ جدید بیاد

از دوستایِ باباست و من
نمی‌شناسم اون و زیاد

بابا میگه تا اومدن
بگو سلام آقا عِماد

خوش اومدید به خونَمون
خوشحال شدیم خیلی زیاد

گفتم به روی چشم بابا
این حرف و می سپارم به یاد

حالا بِرم آماده شَم
خیلی سریع و مثل باد

باید که خوش لباس باشم
اِی کاش مامان نظر می داد

یه تیپِ خیلی خوب زدم
گفتم مامان بِهم میاد ؟

مامان نگاهی کرد و گفت
بله چرا بِهِت نیاد

فقط یه نکته ای گُلم
این مهمونی چادُر میخواد

باید که با حجاب باشیم
وقتی که نا محرم میاد

حجاب برای ما مِثه
یه چترِ تو بارون و باد

برای آرامش خدا
حجاب رو داده پیشنهاد

چادر حجابِ برترِ
خدا این و اَزَت میخواد

باید به حرف های خدا
تو داشته باشی اعتماد

حالا بُرو آماده شو
صِدایِ مهمونا میاد

خلاصه با یه چادر ِ
سفید و گُل گُلی و شاد

رفتم به سمتِ مهمونا
گفتم اَگه خدا بخواد

از چادرِ قشنگِ من
مهمونِمون خوشِش میاد

وقتی من و دیدن یِهو
گفتند همه با اِتحاد

دختر چقدر قشنگ شُدی
چادر چقدر بِهِت میاد

همونجا فهمیدم خدا
خوبیِ بَندَشو میخواد

حجاب واسه آرامشِ
چادر به هر کسی میاد

این یادگاری و به ما
حضرتِ زهرا هدیه داد

شاعر : علیرضا قاسمی

کانال ایتا :
https://eitaa.com/sherekoodak2022

.:.:. تکثیر و کپی برداری مجاز می باشد .:.:.

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مهمان

    آذر 8, 1401

    درود بیکران بر شما

  2. طارق خراسانی

    آذر 8, 1401

    سلام عزیز جان طارق

    ترانه زیبایی ست
    یک روز همین چادر زیبا و مقدس را رضا خان با سر نیزه از سر بانوان این سرزمین برداشت و امروز با باتوم آن را میخواهند برسر کنند.
    عزیزم مردم باید در فضای پاک آزادی نوع پوشش خود را انتخاب کنند
    ما مسلمانیم و دین خود را برترین دین و فرهنگ جهان می دانیم باید آبروی دین را حفظ کنیم.
    امیدوارم درفضایی پر از مهر همه شاد و سربلند باشند.

    درودتان
    عالی بود

    در پناه خدا🌿👏👏👏👏🌹🌿

  3. سلام
    عالی‌ست، خدا اجرتان دهد، از ته دلم به شاعرانی مثل شما افتخار می‌کنم و از دور روی ماهتونو می‌بوسم، قصد جسارت ندارم امّا جای قافیه اعتماد به نظر حقیر اعتقاد جامع‌ترست، چون اعتقاد داشتن اعتماد داشتن را نیز در بر می‌گیرد

  4. جواد مهدی پور

    آذر 8, 1401

    سلام و احترام محضرتان جناب قاسمی عزیز

    زیبا ست

    لذت بردم از دلنوشته پاکتان

    زنده باشید

    💐🌿🙏👏👏👏👏🌹

  5. مهرداد مانا

    آذر 8, 1401

    سلام
    شعرهای شما را دنبال می کنم . و از بی ریایی ، سادگی ، لحن آموزنده ، و تلون کودک وار کارهایتان هم استقبال می کنم . این شعر را هم دوست داشتم . هرچند به حجاب کوچکترین اعتقادی ندارم و بچه هام هم حجاب اسلامی ندارند و پوشش منطقه ی خودمان را ترجیح می دهند .

  6. سلام و درود و ارادت
    احسنت بر شما که مضامین ارجمند، دغدغه ی شماست.
    التماس دعا ❤️🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا