🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حدیث محـــــرم

(ثبت: 91) مهر 25, 1394 
حدیث محـــــرم

حسین ای شهنشاه ظالم ستیز
به پیش پیمبر تو بودی عزیز

اگر دست زهرا نوازد سرت
رسول خدا بوسه زد حنجرت

علی شیر یزدان تو را می ستود
به پشتش گرفته به حال سجود

شکستند آن کوفیان بیعتت
ندانند آن فرِّ و آن شوکتت

تو ثار اللهی در حضور خدا
به هردو جهان گشته ای مقتدا

سپاه شقاوت چو یکسر شده
فضا از نمازت معطر شده

حسین چیست اسرار ایثار تو
خلائق همه مانده در کار تو

به کرب و بلا کوه طور آمدی
چو موسی بدیدار نور آمدی

برید از قفا آن شقی حنجرت
چنان نوک نی کرد زیبا سرت

محرم عجین گشته با جسم و جان
حدیث محرم بود بیـــــکران

اگر مجملی گفت صالح زجان
تو اینک حدیث مفّصل بخوان

مهندس فرهنگ باریکانی
1/9/91

نظرها 12 
  1. طارق خراسانی

    مهر 25, 1394

    حسین ای شهنشاه ظالم ستیز
    به پیش پیمبر تو بودی عزیز

    اگر دست زهرا نوازد سرت
    رسول خدا بوسه زد حنجرت

    درود بر جناب مهندس باریکانی شاعر و ادیب گرانقدر

    اجر تان با منظور اثر که به جوانمردی اش شک ندارم

    در پناه حق

  2. سلام و درود خدمت شما

    سروده ی بسیار زیبا و فاخری را رقم زده اید

    اجرتان با صاحب اثر

    قلمتان نویسا در پناه حق

  3. سمانه تیموریان

    مهر 26, 1394

    سلام و عرض ارادت
    بسیار فاخر و زیباست
    در پناه حق

  4. نگار حسن زاده

    مهر 26, 1394

    سلام و عرض حترام

    شعربسیار زیبایی بود

    اجرتون با صاحب ایام

    موفق و مؤید باشید

  5. درود بر شما
    گل گل

  6. سلام و عرض ادب ….

    تو ثار اللهی در حضور خدا
    به هردو جهان گشته ای مقتدا

    درودهااا …قلمی که برای ارباب چشم نوازی می کنه رو بید گلباران کرد و بوسید ..
    موفق باشین ..
    اجرتان با خدا ………

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا