🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خاطرات تلخ

(ثبت: 218656) آذر 11, 1398 

زندگی اندکی مدارا کن ، باورم پیش از این ترک خورده

هر کسی را که باورش کردم ، خاطرم را به سمت شک برده

آن بهشتی که وعده اش دادند ، قسمت هر زنی نخواهد بود

هر کبوتر که اهلی ما نیست ، لایق ارزنی نخواهد بود

خاطراتم پر از سیاهی هاست روزنی هم ز نور پیدا نیست

هر کس از وفا سخن میگفت ، رفت و گم شد دگر هویدا نیست

من کجای زندگی مردم ، کودکی ها چقدر دلگیرند

شعرهایم پر از ندارم هاست ، در ردیفِ ترانه میمیرند

میچکد آب دیده ام هر دم ، اشکهایم همیشه تکراریست

سینه ام پر از نگفتن هاست ، لاجرم این سکوت اجباریست

تن من زخمی رفاقت هاست ، از منِ نا امید میترسم

نیش خوردم ز آشنایی ها ، از سیاه و سپید میترسم

درد دارد که چهره ی بابا رفته از خاطرم ، دلم تنگ است

بوی عطرش هنوز می آید ، جای پایش هنوز پررنگ است

در غزل خاطرات تلخم را ، منِ دیوانه زیر و رو کردم

با خودم روبه روی آیینه چون همیشه بگو مگو کردم

#پریسا_منصوری(#پپورا)

 

 

 

 

نظرها
  1. امیر جلالی

    آذر 11, 1398

    آن بهشتی که وعده اش دادند ، قسمت هر زنی نخواهد بود

    هر کبوتر که اهلی ما نیست ، لایق ارزنی نخواهد بود

    بخش قابل توجهی از این اثر بسیار زیبا ، پرچم دار بانوان بود.
    البته تمام حرف های این اثر درست بود و بجا ….
    برخی از جاهای این اثر هم کاملا شخصی بود.
    در مجموع جز بهترین هایی بود که تاکنون خوانده ام .
    هم حرف خوب بود و هم خوب حرف بیان شد.
    درود بر شما

  2. طارق خراسانی

    آذر 11, 1398

    سلام و درود

    مثنوی دردت را خواندم
    آنقدر راحت حرف هایت را زده بودی که خواننده به راحتی پی به دردهایت می برد
    دردهایت از جنس خاصی ست.
    ابیات بسیار زیبا و شاهکار گونه ای در این اثر با شکوه دیدم که مرا از زیبایی حیرت زده کرد.

    آن بهشتی که وعده اش دادند ، قسمت هر زنی نخواهد بود
    هر کبوتر که اهلی ما نیست ، لایق ارزنی نخواهد بود
    این بیت را همیشه به خاطر خواهم سپرد
    اما در بیت زیر // ی من// اضافه تایپ شده اند برای خود من هم این امر زیاد اتفاق افتاده است
    من کجای زندگی مردم ، کودکی ها//ی من// چقدر دلگیرند
    شعرهایم پر از ندارم هاست ، در ردیفِ ترانه میمیرند

    در پناه خدا شاد زی دختر عزیزم 🌿👏👏👏👏👏❤️🌿

  3. درود بر شما.
    قلمتان هماره نویسا

  4. محبوبه امامی

    آذر 16, 1398

    درد از هر طرف درد است…..
    پایدار باشی دوست خوبم🌹🌹❤

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا