🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خانه بدوش

(ثبت: 6280) تیر 22, 1397 

خانه بدوش

 

در  وادی  عُشاق   هنوز  خانه  بدوشیم

 این خانه  بدوشی  به دو عالم نفروشیم

گاهی به  درِ دیر  شدیم گه  به  خرابات

موجیم  چو دریایِ  خروشان  بخروشیم

گر گرمی خورشید ز گرمای  دلِ ماست

در محضرِ  دلدار  همان   حلقه  بگوشیم

گر یارنظر کرده  به ما گوشه یِ چشمی

باید زِخُم اش هر چه فزون باده بنوشیم

از دیده یِ ما  محو شده  پرده یِ اسرار

زیرا  همگی  باده  خور  و  باده  فروشیم

چون دیده شود سود زسودا که نمودیم

هر لحظه  به افزونیِ آن سخت بکوشیم

در محضرِ  معبود  در این بتکده  و دیر

شایسته  بود   جامه ی  تزویر  نپوشیم

از  عشق  الهی  دلِ ( احمد ) به  تکاپو

افتاده در این بتکده  هر لحظه بجوشیم

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (6):