🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خواب ما

(ثبت: 257530) فروردین 2, 1402 

#غزل

چه تاریکی مرموزی‌است، این حسنِ ختامِ ماست
همیشه شب، همیشه ما، تمامِ شب، تمامِ ماست

ندیدن بود در دیدارهای کور و آیینه
تو را در بسترِ آیینگی دیدن مرامِ ماست

اگر ترویجِ تاریکی‌است، ما تا انتها رفتیم
میانِ چشم‌های تیرگی آوای گامِ ماست

به پیوستِ کدامین صبح از خورشید می‌شد گفت؟
گره‌خوردن به شب‌های تباهی انضمامِ ماست

در آغوشِ تمامِ واژه‌ها خوابیده‌ام هرشب
که این نعشِ رها در بغضِ دفترها کلامِ ماست

میانِ روضه‌هایش شیخ، این‌ نقلی که می‌خواند
ستونِ کوچکی از قصّه‌های قتلِ عام ماست

تمامِ لحظه‌ها را در نگاهِ زندگی مُردیم
تمامِ سنگ‌های گورِ این دنیا به نامِ ماست

 

هجدهم بهمن هزاروچهارصدویک
#امیر_دادویی

@amirdadooei

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 2, 1402

    اگر ترویجِ تاریکی‌است، ما تا انتها رفتیم
    میانِ چشم‌های تیرگی آوای گامِ ماست

    به پیوستِ کدامین صبح از خورشید می‌شد گفت؟
    گره‌خوردن به شب‌های تباهی انضمامِ ماست

    سلام و درود

    بسیار عالی ست

    در پناه خدا🌱🌹👌👌👌🌹🌱

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا