🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 درباره کرونا

(ثبت: 225080) فروردین 21, 1399 

 

با خودت باید کمی تنها شوی
چند روزی راهی صحرا شوی

با خدای خویش باید راز کرد
داستان عشق را آغاز کرد

ای که جسم خسته را جانش تویی
آمده دردی که درمانش تویی

جز دعا و ناله های سرد ما
ای خدا درمان ندارد درد ما

آنکه او آلوده ی ویروس شد
لاجَرَم از زندگی مایوس شد

آنکه از کار خودش بی کار شد
بر سرش دیوار غم آوار شد

سنگ ها غلطیده بر پاهای لنگ
خانه ها افتاده در دست کلنگ

((آن یکی خر داشت و پالانش نبود
یافت پالان، گرگ خر را در ربود))

عرضه شد بهر بشر کالای چین
مفت مفت و رایگان روی زمین

چین و خوردن های بی پروایشان
یا الهی خون شود دریای شان

هر چه جنبنده است لابد خوردنی است
جنس های رایگان هم بردنی است

خوک باید خورد اما مار نه
چوب باید خورد اما خار نه

شایدم از سوی دیگر آمده
گندَوِی از جوی دیگر آمده

گفته شد: این … را برایت ساختند
چند وقتی را به این… پرداختند

دشمن آدم به میدان آمده
بهر قطع نسل انسان آمده

((این سخن پایان ندارد ای جواد
ختم کن وَاللهُ اَعلَم بِالرِشَاد ))

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. محمد رضا درویش زاده

    فروردین 21, 1399

    درود بر شما عالی تندرست باشید🌹🌹🌹🌹

  2. حسن مصطفایی دهنوی

    اردیبهشت 12, 1399

    درود ها
    بسیار زیبا و دلنشین است
    پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. محمدعلی رضاپور

    مرداد 12, 1399

    سلام و درود
    جناب حیدری،
    کجا رفتید؟

  4. محمدعلی رضاپور

    مرداد 12, 1399

    سلام و درود
    فرهیخته ی ارجمند!
    نظر به اهتمام استاد بزرگوار،
    جناب طارق خراسانی،
    بابا طارق عزیز شعر فارسی
    در معرفی شاعران برتر معاصر
    و اهمیت همیاری اعضای گرانقدر شعر پاک در این مهم و با توجه به مأموریتی که برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این امر به حقیر محوّل فرموده اند، از شما بزرگوار دعوت
    می شود تا در این کار مشترک، حضور جدی تری داشته باشید.
    سپاس،
    در خدمت تان هستیم در 👇
    http://sherepaak.com/227273/——-

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا