🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زبان حال امیرالمومنین ع

(ثبت: 224413) فروردین 7, 1399 

 

غمَت چو تیر، برین قلب من اثر دارد.
مرو که خار جفا بر تنت ضرر دارد.

صدای پای هیولا ز پشت در پیداست
مرو به پشت در اکنون که صدخطر دارد

تو ای که هیزمِ نمرود، میکشی بر دوش
مزن که فاطمه اکنون غم ِ پدر دارد

تبر به دست چرا از پیِ گل آمده یِ؟
کدام گل به جهان طاقت تبر دارد.؟

منم شکسته دل و ورشکسته یِ عالم
که مرغِ دولتِ بختم سر ِ سفر دارد

من و گلویِ پر از بغض و این غمِ پیگیر.
فقط خداست که از دردِ من خبر دارد

زمین شوره ندانست قدر باران را
کجاست گل که ز یک قطره هم ثمر دارد.

ز ابر تیره مجو، راهِ شرع و آزادی
نظربه آفتابِ جهان کن که صد قمر دارد.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 7, 1399

    سلام و درود

    آفرین

    در پناه خدا

    🌿👏👏👏👏❤️🌿

  2. علی معصومی

    فروردین 7, 1399

    درود ها بر شما
    ◇◇◇○◇◇◇
    جناب حیدری
    بزرگواری و ادب پرور
    •▪︎■☆■▪︎•
    بسیار زیبا و موثر می سرایید
    ز سوز سینه ات ایجان جهان در آشوبست
    زمانه، سینه ی پر درد و چشم تر دارد
    ◇◇◇◇◇
    🌺🌸🌺🌺🌸🌺🌸
    ◇ یک نکته:
    مصرع دوم بیت آخر کمی انحراف وزنی دارد
    پیشنهاد:
    نظر به ” مهر” جهان کن که صد قمر دارد

  3. محمدعلی رضاپور

    فروردین 7, 1399

    احسنت
    بسیار عالی و هنرمندانه

    تقدیمی:
    … به قصد قتل نبی، آن کسی که آمده بود
    کنون به قصد خلافت، به سوی میدان رفت
    رفیق پیر خودش را کشید و بالا برد
    دوباره سوی بت چیره دست شیطان رفت….❤️🙏

  4. طارق خراسانی

    فروردین 7, 1399

    سلام‌ و درود بر حضرت دوست
    لطفا جهت انتخاب داوران به آدرس پست ذیل تشریف آورده و چنانچه مایل هستید جزو اعضای هیئت داوران باشید در آن پست اعلام تا با رای اعضا به امر داوری بپردازید.
    http://sherepaak.com/224434/فراخوان-برای-انتخاب-هیئت-داوران

    در پناه خدا🙏

  5. مینا یارعلی زاده

    فروردین 8, 1399

    من و گلویِ پر از بغض و این غمِ پیگیر.
    فقط خداست که از دردِ من خبر دارد
    .
    احسنت گرامی
    به شعرپاک خوش آمدید
    🌷🌷🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا