🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در…بار بود(قسمت اول)

(ثبت: 13738) بهمن 10, 1397 

روزگــاری پــول مـلـی ، ارزشـش بـسـیـار بـود
یـافـت مـی شـد کـار ، گـر جـوینـده ای در کـار بود

وضع مـردم، گـر چـه تعـریفـی نـبـود ، امـا فـقـط
انـدکـی بـهـتـر از ایـن ایـام نکـبـت بـار بـود

اقـتصـادی داشتیـم از پـای تـا سـر ، غـرق نـفـت!
نـفـت هـم شـکـر خـدا ، بـسیـار در انـبـار بـود

یک وزارت خانـه بود و چـنـد مـیـلیـون عائـلـه
لقـمه ای نـان ، دسـت کم ، اندازۀ نشـخـوار بود

از همان ایام ، گاهـی شــوروی گـاه انگـلـیس
این یکی در نقش سگ بود، آن یکـی کفـتـار بود

نفت مان را ایـن یـکی بـا زور از مـا مـی ربـود!
آن یـکی بـا حیـله ، چـون استـا د استـحمـار بود

آمریکا هم کـه از ایـن هـر دو بـدتـر بـود و هـسـت!
دائـمــاً فـکـر تـجـاوز ، غـارت و کـشـتـار بود

خون دنیـا را درون شـیـشـه چـون مـی، کـرده انـد
جنـگ و ویـرانـی و قـحطـی، خـوی استکـبار بود

الغـرض در طــول تـاریـخ، ایـن حـرامـی پـیشـگـان
جُـرم هـا شـان فـاش و غـیـر قـابـل انـکـار بــود

 

 

…ادامــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه دارد

97/11/09 مرتکب شدم
#رضا_زمانیان_قوژدی
#خلو_دخو

 

 

 

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    بهمن 10, 1397

    درود ها بر شما
    @};-@};-@};-@};-@};-

  2. زانا کوردستانی

    بهمن 21, 1397

    ██__███
    __███_███___██__██
    __███__███████___███
    ___███_████████_████
    ███_██_███████__████
    _███_____████__████
    __██████_____█████
    ___███████__█████
    ______████ _██
    ______________██
    _______________█
    _████_________█
    __█████_______█
    ___████________█
    ____█████______█
    _________█______█
    _____███_█_█__█
    ____█████__█_█
    ___██████___█_____█████
    ____████____█___███_█████
    _____██____█__██____██████
    ______█___█_██_______████
    _________███__________██
    _________██____________█
    _________█
    ________█
    ________█
    “““““✬ ‘✧ `✬
    “““““ ♜=♜=♜
    “““` ` {_♥_✿_♥_}
    ‘“` ✩ `✫{=✰=✰==}✫ `✩
    ““♖.{♖___♖_♖___♖}.♖
    “`{==================}
    “`{✿_❤_❀_♥_✿_♥_❀_❤_✿}

    درود بی پایان

    سروده ای عالی بود

    احسنت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا