🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در شهادت مولا علی

(ثبت: 258256) فروردین 23, 1402 

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و درود
طاعات و عبادات تان قبول درگاه حق
شهادت مولا علی بر دوستدارانش تسلیت باد!

سه گلشن:

(آغازگر:)
“شد عاشقش مهتاب و مجنونِ بیابان شد

خورشید افتاد و سرش را بوسه باران شد”

(پیکره:)
دریا به روی خود نمی آورْد شن ها را
از خود نمی رانْد آن سیه رویان رسوا را

با مهربانان، مهرورزی، کار ساحل بود
دریا ولی نامهربانِ ناشکیبا را…

دریا! چرا این قدر خوب ای(خوبی)؟! فکر من هم باش!
باشد! ولی پاسخ ندادی این معما را

می ترسم از تردستیِ چشمت دلی جز من…
ماه دلارا! سر نده شوق تجلا را

دریا! مرا دریاب دریا! از بلا بگذر
بگذار باقی، مهربان! شور تماشا را

فرق تو با غیر تو را، شمشیر هم فهمید
عاشق شد و سرداد شعر سرخ شیدا را

از اولش بایست می خواندیم از امواج:
آخر به کام خود کشید آرامش ما را

دریای سبزآبی! شفق پوشیده ای، تبریک!
اما ببین حال سیه پوشان تنها را

(پایانبخش:)
“ای رستگاری! رستگاری، رستگار از تو”

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 23, 1402

    درود
    شهادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام تسلیت باد🖤

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا