🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در چمن چون سرو باید زندگی

(ثبت: 266556) دی 9, 1402 

 

کوه را باید به دوشِ عشق بُرد
باده را  باید به نوشِ عشق خورد

چرخ را باید مطیعِ خویش کرد
گر بزرگ است آن بباید دید خُرد

تا مگر آری به کف عرفان ناب
دل بباید دستِ دلداری سپرد

در چمن چون سرو باید زندگی
ورنه گل های چمن آخر فسُرد

چون خدا یار است، ای دل غم مخور
عاشق صادق به هر بازی ببُرد

دیده ام دندانِ خود از دست داد
آنکه دندانِ حریفِ خود، شُمُرد !!

هیچ کس طارق حریفِ عشق نیست
این سخن  بشنیدم از گُردانِ گُرد

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. دیده ام دندانِ خود از دست داد
    آنکه دندانِ حریفِ خود، شُمُرد

    سلام و درود

    • سلام و درود

      این بیت انتخابی شمابیشتر اوقات ورد زبانم می باشد

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌱🌹🙏🌱

  2. عادل دانشی

    دی 9, 1402

    درود استاد خراسانی بزرگوار
    چون خدا یار است، ای دل غم مخور
    عاشق صادق به هر بازی ببُرد
    غزل زیبای شما سرشار از مفاهیم عاشقانه و عرفانی ست ..
    پاینده باشید استاد 🌸🌸🌺🌺🌷🌷🌷

    • سلام عادل عزیزم

      از غزل های قدیمی ست و به بیت انتخابی شما ایمان قاطع دارم

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌱🙏🌹👏🌱

  3. درود و عرض ادب و احترام
    درپناه حضرت حق 🌹🌹

    • سلام و درود

      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا 🌱🌹🙏🌱

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا