🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دلهای بیقرار (شهادت حضرت فاطمه (س))…

(ثبت: 266261) آذر 23, 1402 
دلهای بیقرار (شهادت حضرت فاطمه (س))…

دلهای بیقرار (شهادت حضرت فاطمه (س)) …

شمع می سوزد

درونم بی قرار

سینه را غم می فشارد

دیده بارد اشک ناب

کوچه سرد است و سکوت

شب به شهرم خیمه زد

چشمه می بارد روان

گونه ام در انتظار

فاطمه آن گوهری

رتبه اش خیر النساء

با شهادت پر گشود

عالمی را شد عزا

در فضای کوچه ام

بوی خوش پیچیده است

بانگ یا زهرا ، به گوش

می رسد در خانه ها

این جهان را دختری

بر پدر او مهربان

در سفارش گوهری

در بیانات رسول

در کرم تابنده بود

همچو خورشیدی رئوف

ساده می بخشد فقیر

تا به گردنبند خود

یار و همراه علی (ع)

در غم و در شادی اش

در محبت شد عظیم

در حمایت بس کریم

در بشارت آن جهان

جایگایش بس رفیع

در بهشت و در صفش

مژده آمد آفرین

زینب از او آموخت

راه و رسم زندگی

روز عاشورا چشید

شهد شیرین شهید

گشته زهرای شهید

در ره دین داری اش

قبر نا پیدای او

کو ؟ مزارش دربقیع

***
میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. مهدی سیدحسینی

    آذر 28, 1402

    درود بر شما
    🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا