🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دل

(ثبت: 7134) آبان 27, 1397 

در آن مکان مقدس که سینه خوانندش

دلی نشسته به مسند که نیست مانندش

خدایگان   محبت  خدیو   انصاف  است

امیر   ملک  سخا  ،  میر  جود   دانندش

طلایه دار   کرامت  ،   زعیم   بخشایش 

نکو  بوَد که  جماعت   قرین  نشانندش

دلست  اینکه  امارت به  مُلک  تن دارد

سپاه      مملکتش     نیز     پاسبانندش

تمام   کوشش   اعضا  هماره  این  باشد

مباد  آنکه   ز  غفلت   غمی  رسانندش

ولی  جماعت ظالم ، دریغ وصد افسوس

مدام   مهد   وفا   را   به  غم  کشانندش

دل  آن  کبوترصلحست  و قاصد شادی

که   اهل  مظلمه   از   بام   می پرانندش

تو  آصفا مکن آنسان که  ظالمان کردند

بباش همرهِ  آنان که  خویش خوانندش

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نقدها
  1. اکبر رشنو

    آبان 28, 1397

    درودها

     گرانقدرارجمند ، دوست

    چه نیکوست!

    سرودی برخاسته از نای نازک جان

    در لطف ، حقّ دل بخوبی ادا می کرد

    موزون و هماهنگ در ارتفاع بلندو عرض

     ودر فخامت لفظو فراوانی معنا کار خود

    بدر ستی می کرد در تنیدگی و هماهنگی معنی و لفظ

    و بیان عبرتی در پند 

    که اندیشه رو  به اندیشیدن کمک و رهنمون می کرد…

    در تمی از عرفان و معرفت

    دُرر نغز را ا ز در یای دل

    به سواحل صدف  واژه و لفظ می اورد

    در  شروعی در پسند و متنی مشحون پند

    و ختامی در عبرت  کار خود می کرد…

    این سرود سرمد 

    با قامت بلند در فراوانی معانی و مضامین گرانسنگ

    و بر پایه ی افزونی  ادراک ومعرفت 

    پر پیام و پیمان بو د

     و

    نشان شعر ارجمند بر سینه می زد …

    و در قواعد کلاسیک در نظم و قواعد در خور  بخوبی ودر اتقان عالی  رقم شعر 

    ونشانش بر سینه می زد 

    و سینه

    که خاستگاه و جولانگاه عشق و ارادتست

    به این نشان ملقّب  و مزیّن می گشت

    سخن در شرحش فراوانی می کرد 

    درجزییات مفصل و مبسوط سخن باید می رفت…

    اما ضیق وقت به همین کلییت اکتفا می بست

    و آفرینان

    بر کلک گران ارج

    و

    دستمریزاد و 

نظرها
  1. Z .M

    آبان 28, 1397

    درود برشما استاد عوضپور گران ارج

    بسیار زیبا و عااالی

    قلمتان سبز

    در پناه حق

  2. موسی عباسی مقدم

    آبان 28, 1397

    سلام استاد عوضپور عزیز عالی بود

  3. علی رفیعی

    آبان 28, 1397

    سلام و عرض ادب و احترام بحضور استاد آصف عزیز

    بسیار عالی و ارزشمند سروده اید

    بهره مند شده و آموختم از محضرتان

    همواره در پناه خداوند منان سربلند و سرافراز باشید.

     

     

     

     

     

  4. محمدعلی رضاپور

    آبان 28, 1397

  5. محمدعلی رضاپور

    آبان 28, 1397

    دل  آن  کبوترصلحست  و قاصد شادی

    که   اهل  مظلمه   از   بام   می پرانندش

  6. طارق خراسانی

    آبان 28, 1397

    تمام   کوشش   اعضا  هماره  این  باشد

    مباد  آنکه   ز  غفلت   غمی  رسانندش

    ولی  جماعت ظالم ، دریغ وصد افسوس

    مدام   مهد   وفا   را   به  غم  کشانندش

    سلام و درود بر عارف شاعر 

    حضرت استاد آصف

     

    این دّرِ زیبایی که در صدف شعر عرضه فرموده اید جاودانه ی تاریخ خواهد شد .

    عالی ست .

     

     

    در پناه خدا 

  7. درود بر شما استاد آصف عزیز

    آفرین بر کلک زرینتان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا