🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دریا

(ثبت: 7112) آبان 24, 1397 

 

دریا شبیه رودخانه نیست

هرچند هردو ظرف یک مظروف

ازظرفیت هردو پُر ولبریز

وز محتوای خویشتن مشعوف

هر یک  کشد بار خودش بر دوش

هریک به سمت  دیگری معطوف

در وسع  خود او گنج ها دارد

آسان نمی گردد به این مکشوف

از جویباری  انتظاری  نیست

تا خویش سازد شهره ومعروف

توصیف دریا حد هرکس نیست

رودی چه باشد تا شود موصوف

الحاف در خواهش مکن ایدوست

ورنه چو آصف می شوی ملهوف

از بیکران  علم  دانستم

الفت بگیرد هرچه با مألوف

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا