🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 راز شب

(ثبت: 13890) بهمن 14, 1397 

عاشقانه مرثیهِ رفتن می خواند

سپید مردی

که در آوارِ گرگ ومیش

بهشت را تنها به اشارتی

تا جهنمِ پست

لاجرعه سرمی کشید

نه از سرخی چشمانش

ترسیده باشد

که اشک را به کتمانِ مستی

به مسلخی فرومایه

گردن می زد . . .

سپید مردی ، که عشق را

در دیدن و ندویدن

و مرگ را

در بوییدن و آسیمه دویدن

تا خرد شدنِ هفت سنگِ آسیاب

جانانه زمزمه می کند

بهشت توجیه قشنگی است گاهی

به بردار کشی هایمان

تا همه افسانه ها را

به خون شفق هاشور زنیم

وجهنم زنهاری شود تنها

که نیمه شبان

خواب را از چشمانِ تا نوک بینی های کوتاه مان

پریشان کند

بر خشت خشتِ

این کوچه بی عبور

دوستی تنها دژکوبِ ویرانگری است

که درب های فتح را

عابدانه می گشاید . ِ. .

نه زخمِ شمشیر و سرب سوزنده

که سکوت به هنگام

– آری-

وکلام بر گُرده بی عاری

خون آبه می شود در دل

که بی آنکه زخمی به جا مانده باشد از دشمنی

چهره بر خاک ساییده باشی

بیرون ، زندگی

چونان رمه ای تاخته

شرم عرق بر یال های پریشانِ خود

زمین می لرزاند از قیقاج ِ

روبه شمال

واکنون

مرگ است چلچله ای

که به سوی رویا های خشکیده از بُخلِ آسمان

به اعتقاد . . . بال می گشاید

احساس می کنم

فرصت دوست داشتن ها

چه لیز است و رمنده

ونا گفته ها

چه گشاده زخمی

که امشب

شکفت . . .

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. زانا کوردستانی

    بهمن 21, 1397

    ██__███
    __███_███___██__██
    __███__███████___███
    ___███_████████_████
    ███_██_███████__████
    _███_____████__████
    __██████_____█████
    ___███████__█████
    ______████ _██
    ______________██
    _______________█
    _████_________█
    __█████_______█
    ___████________█
    ____█████______█
    _________█______█
    _____███_█_█__█
    ____█████__█_█
    ___██████___█_____█████
    ____████____█___███_█████
    _____██____█__██____██████
    ______█___█_██_______████
    _________███__________██
    _________██____________█
    _________█
    ________█
    ________█
    “““““✬ ‘✧ `✬
    “““““ ♜=♜=♜
    “““` ` {_♥_✿_♥_}
    ‘“` ✩ `✫{=✰=✰==}✫ `✩
    ““♖.{♖___♖_♖___♖}.♖
    “`{==================}
    “`{✿_❤_❀_♥_✿_♥_❀_❤_✿}

    درود بی پایان

    سروده ای عالی بود

    احسنت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا