🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 راه عاشقی

(ثبت: 6217) تیر 9, 1397 

راه عاشقی

 

گر که  جانم  را  بقربانت  کنم  بر من  رواست

بادوایِ   عشق  درمانت  کنم ، بر من  رواست

قلبِ من همچون کویری تشنه ی یکجُرعه مهر

گر که با  آن مهر بارانت کنم ، بر من  رواست

در  دلم  از   داغِ   هجران   گشته  آشوبی  بپا

گر بخواهم چاره ی آنت  کنم ، بر من  رواست

شاعری هستم که  میخوانم  به عشقت شعرِ تو

با   غزلها   شعر  بارانت  کنم ، بر من  رواست

هُرم  دستانِ   دلت   گردیده   جاری   بر  دلم

گر بخواهم  آن  نمایانت  کنم ، بر من  رواست

چون نباشد دادرس جزحق که من درمحضرش

دادخواهی گر  ز پیمانت  کنم ، بر من  رواست

گرچه  راهِ  عاشقی  دارد  بسی   سوز   و  گداز

این گدازه چون گلستانت کنم ، بر من رواست

قلب  من   لبریز  تو   هست  و  خریدار  غمت

گر که آن را من بفرمانت کنم ، بر من رواست

کس  نداند  مثل  ( احمد ) رمز  و راه  عاشقی

گردر این ره دل پریشانت کنم ، بر من رواست