🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رمضان آیی گلیب ماهِ عبادت گلدی

(ثبت: 268349) اسفند 23, 1402 
رمضان آیی گلیب ماهِ عبادت گلدی

 

رمضان آیی گلیب ماهِ عبادت گلدی
آچیلیب حق قاپیسی عالمه رحمت گلدی

سیله جک پاسلی اورکدن آپارا زنگ و غبار
جانه صیقل وئرجک نفسه طهارت گلدی

وئردی مومن لره مژده یئتیشبب الله آیی
خیر اعمالی چوخالدون اله فرصت گلدی

بو قوناقلیقدی خدادن هامینی دعوت ایدیب
بو اطاعتده مسلمانلارا وحدت گلدی

سریلیپ سفره ی اکرام بوتون یئر اوزونه
مغفرت آییدی انسانلارا برکت گلدی

وئردی مومن لره پیغام یازیلیپ دوت اوروجین
حقه ساری گئدن انسانلارا زینت گلدی

قدر آخشامی اَنیب یئر اوزونه آیه وحی
حق کلامی وئریب انسان لیقا حرمت گلدی

ائشیدیب آیه ی قرآنی حزین صوتیله
اینانان قلب لره تاب و طراوت گلدی

بو گئجه هرکس عبادت ائده مین آی یازیلار
کرمی داشدی خدانین یئره نعمت گلدی

آییل ای ظلمت غفلتده یاتان بختی قارا
گئت گیلن حقه ساری موسم وصلت گلدی

چاغیر الله ی اورکدن قئییدیب توبه ایله
الله آ شکر ایله کی قلبه بصیرت گلدی

ای قاچان عزّ و شرافت دالسیجا شب و روز
پاک اولان کسلره حقدن شرف عزت گلدی

تاریخ : ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
رمضان آمد و ماه عبادت آمد
درِ حق بازشده و به عالم رحمت آمد

پاک می کند از دلها زنگ و غُبار را
برای جان صیقل می دهد ونفس را طاهر می کند

برای مومنین مژده داد که ماهِ خدا رسیده
اعمال خیرتان را زیاد کنید که فرصتی به دست آمده

این مهمانی است ازطرف خداون که همه را دعوت کرده
در این اطاعت به مسلمانان وحدت وهمبستگی آمد

سفره ی اکرام بر روی کل زمین گسترده شده
ماه مغفرت آمد وبرای انسانها برکت آورد

به مومنین پیغام داد که به شما روزه گرفتن نوشته شده است
برای انسانهایی که به طرف حق میروند زینت آمد

درشبِ قدر بر روی زمین آیه ی وحی نازل شد
کلام حق آمد و به انسانیت حرمت داد

باشنیدنِ صدای قرآن به صوتِ حزین
برای دلهای با ایمان تاب و طراوت آمد

شب قدر هرکس عبادت کند ثوابش هزار ماه نوشته می شود
کرمِ خدا لبریز شده و بر روی زمین نعمت آمد

بیدار شو ای سیاه بختِ خوابیده در تاریکی غفلت
برو به طرفِ حق که موسمِ وصلت آمد

خدا را از تهِ دل صدا کن و برگرد توبه کن
وخدا را شکر کن که به قلبت بصیرت آمد

ای کسی که شبانه روز به دنبالِ عزت وشرافت میگردی
برای کسانی که پاک هستند ازطرفِ حق عزت و شرافت آمد

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    اسفند 23, 1402

    درود جناب عبدالله پور عزیز
    قلمتان سبز
    در شعر قبلیتان که منتشر کردید یک موزیک هم داشت که خیلی زیبا بود. سپاس از به اشتراک گذاری آثارتان و آن موزیک زیبا
    شاد و سلامت باشید🙏🙏🙏💐💐💐

    • فرامرز عبداله پور

      اسفند 23, 1402

      سلام ودرود
      جناب گیوه چیان عزیر
      خیلی ممنون وتشکرازلطفتان
      شما بزرگوارید پنجره دیدتان زیباست
      🙏⚘❤🌺
      زنده باشید به مهر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا