🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 روز…..گار

(ثبت: 5918) اردیبهشت 8, 1397 

روز…گار

دنیای ما پر است از آوای مرگ بار

هر لحظه انتظار خبر های ناگوار

یک گوشه آب و آتش و خون سیاوشان

یک گوشه سیل، زلزله، همراه با غبار

با این همه بلای طبیعی چرا مرا…؛

آواره می کنید به امثال ابتکار؟!

آن سال های دور،بلایی که می رسید

یک یا دوکشته داشت، نهایت سه یا چهار

امروز این عدد، شده بسیار بیش از این

با ازدیاد خودرو و طیاره و قطار…

گفتم قطار و داغ دلم باز تازه شد!

با یاد خاطرات همین ماه پیش و پار

آتش گرفت قلب وطن، پاره پاره شد

با یک سری حوادث ریلی و انفجار

معلوم هم نشد که مقصر چکار کرد؟!

آخر وزیر را به چنین حرف ها چکار!!؟

منت خدای را…همگی بیمه بوده اند!

آنهم چه بیمه ای! همه پربار و آبدار!

مردن هم این زمانه شده با کلاس تر

انگار نوع مرگ بشر هست افتخار!

باور نمی کنید ولی هست ارزشِ…

جان شما، بجان شما قدر یک خیار!

انگار مرگ آمده از ریشه بر کند…

از روی خاک نسل همه مردم ندار

بی پول و پولدار از این نکته غافلند

مرگ و حیات، دست خدایی ست ماندگار

اینها توهم است که خالو نوشته است

یا نشئگی گذشته ز حد، یا شده خمار!

۹۶/۱۱/۱۱ مرتکب شدم《خلو دخو 》

#رضـــــازمانیـــــاݩ‌قوژدی

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 9, 1397

    سلام جناب زمانیان

    وقتی اشعار زیبای شما را می خوانم  به این فکر فرو می روم که شعر آمدنی ست نه ساختنی  وقتی انسان می خواهد شعری را بسازد هر چند هم استاد بزرگی در سرودن باشد به دل نمی نشیند .

    این نوع شعر که اجتماعی ست سرودنش سخت است ولی حضرتعالی به روانی آب و جذاب سروده و خوب از پس آن برآمده اید .

    واقعا از خوانش آن لذت بردم

    در پناه خدا شاد و سلامت و همیشه شاعر بمانید

    • رضا زمانیان قوژدی

      اردیبهشت 9, 1397

      درودها استاد…نفرمایید…دلنوشته های من زور بزند در صف نظم جا بگیرد…کلاهم را به آسمان پرتاب خواهم کرد… این لطف و محبت شماست که شامل حال مت و آثارم میشود.

      زنده باشید در سایه علی مرتضی(ع)

  2. موسی عباسی مقدم

    اردیبهشت 9, 1397

    سلام بزرگوار بسیار عالی بود لذت بردم

  3. عبدالرضا فاطمی

    اردیبهشت 9, 1397

    سلام

    بسیار زیباست

    لذت بردم

    عاقبتت به خیر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا