🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ریشه در درد

(ثبت: 219070) آذر 19, 1398 

درد و رنجی که در درون ِ ماست
صخره و سنگ را بَس آزارد
وای از این دردهای انسانی
اشک ِ ماتم ز چشم می بارد

ما اسیران ِ دست ِ آلامیم
این اسارت مرا به خود بسته
پنجه ی رنج شد قفس ما را
کوه ِ دردم ، پُر از غم و خسته

این مَشِقّت که مشق ِ جانکاهیست
درس ِ درد است از برای جان
مثل یعقوب در پی یوسف
دور ِ دور است یوسف از کنعان

وای از این دردهای بی درمان
چون شرنگی نشسته در جانها
نُزل ِ این سفره ی هلاکت بار
مرگ و رنجی برای مهمانها

ساغر ِجان ِ من پُر از درد است
باده ی غم درون ِجانم بود
پهلوان در نبرد ِ غم گشتم
خان هشتم به حق که خانَم بود

رنج ها از ازل به پای ِ ماست
ما ز ِ آغاز ِ خود پُر از دردیم
ریشه هامان درون ِ خاک درد
خشک ِ خشکیم ، ما همه زردیم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا