🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زبان پارسای پارسی

(ثبت: 229078) تیر 22, 1399 

 

غزلی به نام زبان دلنشین پارسی
(اثری از محمدعلی رضاپور)

از دهلی ام از لکنو ام از حیدرآبادم/
با شعرهای پارسای پارسی٬ شادم/
شعر شمیم عاشق ام در جان پاکستان/
اندیشه های دلکش کشمیر آزادم/
اهل خراسان بزرگ باستان سازم/
ایرانی ام اندیشه مندم عاشقی زادم/
گاهی مرا آزردی و نامم دگر گفتی/
آزرده ام کردی ولی از پا نیافتادم/
گاهی دری خواندی مرا و گاه تاجیکی/
حتی در این حالت٬ همان پژواکِ فریادم/
صد پاره ام خواهید و من صد باره می گویم:/
آری؛ تبر بر پیکر اما سخت بنیادم/
مکر است کارَ ت آی نامرد سیاستباز!/
باشد؛ بزن! من هم به کار خویش استادم/
ای مردم شرقی! من ام خورشید عالمتاب/
از یاد خود رفتید اگر بردید از یادم/
تسلیم کرد اندیشه ام صد قوم وحشی را/
گفتم بدانی٬ با همین گفتار٬ صیادم/
آری٬ زبان پارسای پارسی هستم/
با شعرهای پارسای پارسی٬ شادم.//

محمدعلی_رضاپور

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. محمد یزدانی

    تیر 22, 1399

    درودها شاعر اندیشمند و آزادمنش
    بسیار عالی 🌺بسیارعالی🌺
    صفای وجودتان
    🌺🌺🌸🌸🌺🌺

  2. فریبا نوری

    تیر 22, 1399

    سلام شعر زیبایی است.
    خارج از تعصب، همه گونه های زبان فارسی در سراسر جهان از پاکستان و بنگلادش و هند تا افغانستان و ایران و تاجیکستان، اگرچه زیبایی های منحصر به خود و فرهنگ و جغرافیا و تاریخ خود را دارند که حتما هم باید حفظ شود، نیاز به داشتن فرهنگستان‌ها و مجامع ادبی مشترک بسیار حس می شود. خوشبختانه به همت مراکز دانشگاهی این کشورها اقدامات ارزنده ای در جهت اعتلاء همۀ گونه‎‌های زبان فارسی صورت گرفته است از جمله در همین دوران کرونا که وبینارهای بین المللی زبان فارسی با حضور اندیشمندان و صاحبنظران چه استادان دانشگاهها و چه پژوهشگران برگزار شده و چشم انداز روشنی را برای آینده ترسیم کرده است.
    🌹🌹🌹🌹

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 22, 1399

      سلام و درود و سپاس از
      التفات شما بزرگوار
      🌹🌹🌹🌹🌹

  3. سیاوش آزاد

    خرداد 8, 1401

    سلام
    درود بر زبان فارسی
    اگر اشتباه نکنم جایی خواندم همان فارسی هم درست است

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا