🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 “زخم دل”

(ثبت: 239672) خرداد 17, 1400 
“زخم دل”

 

دیده ای یار کجا و دل بیمار کجاست؟
زخم دل خورده کجا و سر تیمار کجاست؟
هردو در حال پریش و نگران از فردا
عشق در فکر فرار و دل بیدار کجاست؟
عاشقان سرخوش و مست به تفکر پیروز
که بپرسی تو از آنان دل هشیار کجاست؟
هر یکی از دگری در پی شیدایی و وهم
با غم دل چه کنم؟ دل غمخوار کجاست؟
دل معشوق چه داند خبری از غصه
هرچه گویند به آنان دل غمبار کجاست؟
غرق نادانی خویشم تو ببخشا ما را
بعد از این عشق، تو و لطف دگربار کجاست؟
آنچه در آخر این شعر و غزل فهمیدم
‘قدمی’ نوسفری ، حیرانی، دل حضار کجاست؟

شعر از: بابک قدمی واریانی”ققنوس”
دکلمه از: آوای مروا

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نقدها
  1. محمد یزدانی

    خرداد 17, 1400

    درود و احترام خدمت شاعر گرانقدر غزل زیبایی است بسیار زیبا نیز دکلمه شده است اما متاسفانه در این بیت (هر یکی از دگری در پی شیدایی و وهم/
    با غم دل چه کنم؟ دل غمخوار کجاست؟)
    مصراع دوم یک هجای بلند کم دارد و بیت پایانی
    (آنچه در آخر این شعر و غزل فهمیدم/
    .‘قدمی’ نوسفری ، حیرانی، دل حضار کجاست؟)
    یک کلمه اضافه است (حیرانی ) سپس یک واو نیاز دارد
    ( آنچه در آخر این شعر و غزل فهمیدم/
    ‘قدمی’ نوسفری و دل حضار کجاست؟ ِ). سپاس

    • لطف میکنید وانتقادتان مایه پیشرفت و روبسوی تعالی هست خیلی خیلی خوشحالم اشتباهم گرفته میشود و با راهکار ارائه شده این پیشرفت نمود عینی پیدامینماید ممنون و متشکر

      • محمد یزدانی

        تیر 19, 1400

        سلام و احترام جناب دوست این نظر لطف شماست از آشنایی با شما بسیار خوشحالم از توجه و تعامل حضرت عالی سپاسگزارم

نظرها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 17, 1400

    سلام و درود

    زیباست
    در مصرع دوم بیت زیر فکر کنم عبارتی از قلم افتاده است
    هر یکی از دگری در پی شیدایی و وهم
    با غم دل چه کنم؟ /آن/دل غمخوار کجاست؟
    یا
    با غم دل چه کنم؟ دلبرِ غمخوار کجاست؟

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

  2. استاد عزیز از اینکه وقت میگذارید و مطالعه میفرمایید بسیار خوشحال میشوم و زمانیکه انتقاد صورت میگیره یعنی جلوگیری از اشتباه بعدی و زمانیکه زاهکار ان راهم میگویید دیگه بسیار عالی میشود ممنون استاد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا