🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زینب (س) در کربلا چه دید؟

(ثبت: 6689) شهریور 28, 1397 
زینب (س) در کربلا چه دید؟

خنجر فرود آمد و رگها بریده شد 

سرها یکی یکی همه از تن رها شدند

انگار بادی آمد و گلهای قاصدک

یک دشت قاصدک همه از ساقه وا شدند

پس نیزه ها به جانب سرها شتافتند

هر نیزه پیش پای سری سر فرو گرفت

هر نیزه ای خمید و سری را سوار کرد

سرها سوار نیزه به سوی هوا شدند

خورشید در غروب خودش مات مانده بود

در گوش دشت نغمه هیهات مانده بود

ذلّت برای لشگر الوات مانده بود 

وقتی سپاه نیزه سواران بپا شدند

در نینوا زمان گل نی رسیده بود 

گل سر به سر به ساقه نی ها دمیده بود

چشمان تو چه منظره هایی که دیده بود

چشمان تو که آینه های خدا شدند!

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):