🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سال نو بمارک

(ثبت: 5723) فروردین 2, 1397 
سال نو بمارک

خدای عالم شُکِر ئر کار و بارِت

ئَرا مَطلو دِلِم،فصلِ وِهارت

هم عید و فصلِ هیرو و پغازَه

شُکِر ئِه سوزی و دارَل چِنارت

بیَه فصلِ وِهار و عید نوروز

شُکِر ئِه روژی و رَم بی شمارِت

ماوَه رِفت و خُوَشی ئَر حال کشاورز

شُکِر ئِه ژاله ئَر لاله سُوارِت

وه بو ولگِ چوئیرِت سر مَسِم کَه

بیلا یِسَر بمینم هر خمارت

خدا دل کل بِسَلمونل بِکَه شاد

بُوَه سال خویی هر سوز بو وهارت

معنی:

خداوند جهان شکرت می کنم برای همه ی حکمت هایت

برای رسیدنم به حال خوب و آمدن فصل بهار

عیدی دوباره و رویش دوباره گیاهان بهاری(هیرو نام گلی ست (ختمی)و پغازه نام گیاهی ست(پایغازان)

شکرت می کنم به خاطر سرسبزی و طراوت و درخت های چنار(نوعی درخت)

باز فصل بها ر و عید نوروز از راه رسید

شکرت برای صفت رزاقیت و شکر برای رحمت های بی شمارت

حال کشاورز با آمدن باران و رحمت از جانب تو خوب می شود

شکر برای بارانی که باعث زنده شدن لاله های سرخ می شود

با بوی گیاه چویر(نام گیاهی ست) مستم کن

بگذار که همچنان درگیر و مستت باشم

خدایا دل همه ی مردم رو شاد کن

برای همه تان سال خوبی باشد و سبز  

#پی نوشت:فرارسیدن سال نو را به عزیزان و ادیبان سایت شعر پاک تبریک عرض می کنم و برای یکایک شما عزیزان آرزوی سلامتی و بهروزی دارم

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند :

نظرها
  1. حسن بن یباره

    فروردین 5, 1397

    درود بر شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا