🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروش هایی به رسم هدیه

(ثبت: 234420) آذر 21, 1399 

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و درود،
هدیه ای به مناسبت سالروز تولدم
چند #شعر_سروش
Чанд #Шеъри_Сурӯш
гӯнаи аз #Шеъри_Пешрав
(ҳадяе ба муносибати солрӯзи таваллудам)
1-
سنگ ها هرچه سنگ هم باشند/

هر چه هم درپی ستم باشند/

لگداندازِ هر قدم باشند/

دم به دم، عاملان غم باشند/

همه شان نیز همقسم باشند/

راه ایجاد آبشاران اند!//
2-

آبشار بلند-بالا یی/

آخرِ واژه ی تماشا یی/

دلفَزا، دلربا، دلارا یی/

لاله سیمای سینه ی ما یی/

زیبا یی.//
3-

دوست دارم صدایتان کنم و/

با غمی، آشنایتان کنم و/

بعد از آن هم دعایتان کنم و/

ترکِ خود در هوایتان کنم و/

بوسه بر لفظ “عاشقی” بشوم. //

4-
ناز گل، شعر نوبهار که هست/

واژه ی ناب “آبشار” که هست/

غزل دشت و کوهسار که هست/

دل چرا اهل عاشقی نشود؟!//

5-

با دلم هرچه گفتگو کردم/

در سخن هاش جستجو کردم/

کار با غیر دلشکار نداشت.//

(#محمدعلی_رضاپور
#Муҳаммадалӣ_Резопӯр, #Маҳдӣ)

#سروش، گونه ای از سبک #شعر_پیشرو ست و
تا حدود زیادی جامع قالب های
دوبیتی، رباعی و سه گانی و…
و پلی ست میان شعر سنتی و شعر نو،

در گسترش قالب تازه و توانمند سروش،
سهمی داشته باشیم!

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. درودها جناب رضاپور عزیز

  2. طارق خراسانی

    آذر 21, 1399

    سلام ودرود
    عالی عالی عالی

    تولدتان هم در همه گاه مبارک

    در پناه خدا ❤️👏👏👏👏🌿

    • محمدعلی رضاپور

      آذر 21, 1399

      سلام و درود و عرض ارادت وسپاس فراوان ❤️🙏🙏🙏🙏🙏🌹🌷❤️🌷🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا