🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروش های دریاچه ی نیلوفر _35

(ثبت: 252941) آبان 30, 1401 

سروش های تالاب نیلوفر آبی

سروش 35

 

گفت: درياچه می کشم این جا

پرسیدیم:

نقش هر یک ما؟

خاک یا آب یا علف یا برگ؟

گفت: فرقی نمی کنند اینها

هرچه هستی درون نقشت باش!

 

شعر پیشرو
شعر سروش
محمدعلی رضاپور

تابستان 1401،
طَرَبستان، بابلعشق،
تالاب نیلوفر آبی،
محمدعلی رضاپور (مهدی)

شعر سروش:
گونه ای کوتاه از شعر پیشرو (آمیخته ای از شعر سنتی و شعر نو) با پایانی متفاوت و برجسته.

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نقدها
  1. فریبا نوری

    آبان 30, 1401

    سلام
    امروز این دومین شعری است که می خوانم و فکر می کنم ایده ی قوی و زیبایی داشته که در نیامده
    در مورد این شعر به زعم من علت در نیامدنش این است که تناسب کافی بین کشیدن نقاشی و ایفای نقش وجود ندارد.
    پیشنهادم استفاده از یک عنصر نمایشی در سطر نخستین شعر است که هم جایگزین کشیدن نقاشی از دریاچه باشد و هم چنین تناسبی را برقرار کند مثلا پرده .

    • محمدعلی رضاپور

      آبان 30, 1401

      سلام و درود و سپاس از لطف نظر شما،
      شاعر به گذشته ای رفته که زمان حالش هم اکنون محقق است (سروش دریاچه)
      و قهرمانان داستان، اجزای دریاچه اند (خاک یا آب یا علف یا برگ).
      به گمانم همین که قهرمانان داستان، خودشان می گویند که نقش ما کدامیک از اینهاست
      (خاک یا آب یا علف یا برگ)
      نشان از تحقق ایجاد دریاچه است و در این صورت، این سروش، گذشته ای برای حالِ محقق است‌‌‌‌؛
      البته شاید در نگاه نخست، قدری پیچیده به نظر برسد.
      سپاس از حسن نظر شما بزرگوار

  2. عظیمه ایرانپور

    آبان 30, 1401

    درود بر شما
    زیباست
    اینطور به نظرم روانتر خونده میشه
    نقش هریک از ما؟🌿

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 30, 1401

    درود بر شما استاد رضاپور گرامی

    هر چه هستی درون نقشت باش

    زیبا ست

    لذت بردم از اثر پاکتان

    زنده باشید به مهر

    💐🍃🙏🙏🙏❤️🌹

    • درود و سپاس تان جناب استاد مهدی پور گرانقدر
      زنده و سرزنده باشید در پناه مهربان هستی
      🌿💐🍃🌹🌹🌹❤️🌹🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا