🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروش های دریاچه ی نیلوفر_ 54 و 55

(ثبت: 254093) آذر 29, 1401 

سروش های دریاچه ی نیلوفر

سروش 54

 

فرهیختگان!

آشنايان جان!

تازه کنیم پیمان

همچون نسیم

که نمی ماند فسُرده در بازآفرینی ماتم خود

که می رود به چمن شاد

که می آید از آسمان

باید مست شد این سان

با جرعه جرعه نور.

 

سروش 55

 

آمدم دل ببندم و بروم

یا بمانم

و تماشایت کنم

و ببینم چه شیرین پسندم

جان کنم حراج و

با نگاهت بخندم و بردم

با تو، تا تو.

 

شعر پیشرو
شعر سروش
محمدعلی رضاپور

شعر سروش: گونه ای شعر کوتاه وابسته به شعر پیشرو (آمیخته ای از شعر سنتی و نو، به شیوه های ویژه) که معمولا در بیش ترِ لَخت های نخستین، قافیه یا قافیه آهنگ دارد و در لَخت یا لَخت های پایانی، به شیوه ای متفاوت می آید تا از راه این دگرگونی، به برجستگی برسد.
در سروش های ناب، سعی می شود نگاه و بیان، تازگی داشته باشد و معنا در لایه های چند بُعدی قرار بگیرد.

در آستانه ی زادروز شعر سروش (یکم بهمن) منتظر شما سرایندگان و ادیبان
گرانقدر هستیم تا با سرایش ها و پژوهش ها و تشویق های ارزشمند خود،
جشن زادروز شعر سروش
را پربارتر بفرمایید.

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها 11 
  1. جواد مهدی پور

    آذر 29, 1401

    درود بر شما جناب استاد رضاپور گرانقدر

    باز هم زاد روز این قالب قشنگ شعر ، سروش را به همه دوستان شاعر و شما تبریک عرض مینمایم

    سر بلند و پیروز باشید به مهر

    💐🌿🙏🙏🙏🌹❤️👏👏👏👏

    • محمدعلی رضاپور

      آذر 29, 1401

      سلام و درود و سپاس از لطف شما بزرگوار
      و همچنین
      البته جشن زادروز، یکم بهمن است.
      فراوان سپاس
      🌿💐🌿🙏🙏🙏🌹❤️🙏🙏🙏🌹🌿

  2. جواد مهدی پور

    آذر 29, 1401

  3. سیاوش آزاد

    دی 1, 1401

    سلام
    باتو تاتو
    چه جمله عمیقی
    تائو هم داریم در کتاب تائو ت چینگ آن هم عمیق است

    • سلام و درود
      درود بر شما بزرگوار

    • راستی:
      به زادروز شعر سروش، نزدیک می شویم(یکم بهمن).
      لازم است خود را برای ترکاندنی عظیم مهیا سازید.
      فراوان سپاس

      • دی 2, 1401

        شکر خدا چندان سروش نگفتم تا اول بهمن چه رخ نماید
        آخرین اثرم را گویا در مهر نوشتم و تا امروز سیاهه ای به قلم نیامده است
        حال که قلم کهن سرایم خشکیده چگونه می توان متوقع پیشرو ازو بود؟

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا