🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروش های دریاچه ی نیلوفر_ 70 تا 72

(ثبت: 255015) دی 25, 1401 

سروش های دریاچه ی نیلوفر

سروش 70

من از این دنیا

به سروشِ زلالِ آب، خوش ام

به غمِ نابِ ماهتاب، خوش ام

و به ایثار آفتاب، خوش ام

و اگر وضویی فراهم شود

به خِرَدخوانیِ شراب، خوش ام

و به آرامش خاطری که صفحه ی عشق را

از تمام کتاب

می کند شاد انتخاب، خوش ام

تالاب نیلوفر عاشق

همچنان باران_مست است

می خواند: “خوش باش!”

 

سروش 71

بی تو، بی تاب می شدم گاهی

اشک مهتاب می شدم گاهی

شاعر ناب می شدم گاهی

شعر تالاب می شدم گاهی

بی تو می شد بود(؟!)

 

سروش 72

آن زمان، سوژه را نمی دیدم

از طراوت، گلی نمی چیدم

از کنار نسیم، رد می شدم و

بوی درود آسمان را نمی شنیدم

حالا چه کنم؟

آرامم نمی گذارد

آرامم نمی گذارند

هجومِ

آرامشِ

سروش هایِ

عاشق.

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. سیاوش آزاد

    دی 25, 1401

    سلام
    قالب سروش الزاما باید کوتاه باشد؟

    • سلام و درود و سپاس تان
      بله، سروش، گونه ای از شعر کوتاه است مگر این که چند سروش را به هم گره بزنیم که سروش پیوسته خواهد بود.

  2. طارق خراسانی

    دی 25, 1401

    سلام و درود

    مانند تمام سروش های تان زیباست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👌🌹🌿

    • سلام و درود و سپاس
      در پناه خدا بهترین ها نصیب تان ❤️🌿🌷🌷🌷🌷🌺🌹🌿🙏

  3. صفا یغمایی

    دی 25, 1401

    درودبرشما جناب رضاپور عزیز
    مثل همیشه زیبا بود
    دستمریزاد.
    🌺🌺🌺

    • درود و سپاس تان جناب یغمایی عزیز
      لطف فرموده اید
      🌺🌺🌺🌸

  4. جواد مهدی پور

    دی 25, 1401

    ” آرامم نمی گذارد

    آرامم نمی گذارند

    هجومِ

    آرامشِ

    سروش هایِ

    عاشق ”

    💐🙏👏👏👏👏👏👏

    زیبااا ست

    سروش های دل انگیزتان همیشه زیبا هستند

    بهره می برم از آثار فاخرتان

    درود بر شما استاد رضاپور عزیز

    زنده باشید به مهر

    💐❤️🙏👏👏👏👏💐

    • 🌿💐🍃🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌿
      سلام ها و درودها و سپاس ها یتان جناب استاد مهدی پور گرانقدر
      زنده و سرزنده باشید در پناه خدا
      🌿💐❤️🙏🌹🌹🌹🌹💐🌿

  5. مسعود مدهوش

    دی 25, 1401

    درود بر استاد رضاپور ارجمند و فرهیخته🌹🌱🍃🍂🍂🍂

    بسیار زیبا و خواندی،دستمریزاد،قلمتان نویسا🌹🌱🍃🍂🍂

    • درود و سپاس تان جناب دکتر مدهوش ارجمند
      لطف فرموده اید بزرگوار 🙏🌹🍃🌿🌹🌹🌹🌷🌷🌷
      🌹🙏

  6. درود /🌹🌹🌹🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا