🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سقوط

(ثبت: 235912) بهمن 13, 1399 

 

دوباره فکرِ سُقوط و دوباره فکرِ گناه
دوباره زد به سرم … (لااله الا الله)

دوباره فکرِ سُقوط از خودم به چاهِ خودم
دوباره راه رسیده ست بر دَهانه یِ چاه

چِقَدر چشمِ سیاهت هَوس برانگیزست!
چِقَدر عابد و زاهد که کرده ای گمراه!

دوباره فکرِ نشستن به پیشِ چشمانت
دوباره فکرِ اقامت درین زیارتگاه

ستاره ها همه مشغولِ زُل زدن به تواند
که گِرد صورتِ ماهت فقط بگَردد ماه
که گِرد صورتِ گِردت فقط بگَردد ماه

دخیل بسته دلم بر ضَریحِ چشمانت
نظر به چهره ی من کن ولی نه با اکراه

نیاز نیست که عشقِ مرا کنی اِنکار
تمامِ عالَم و آدم از آن شدند آگاه

دوباره دستِ تَمَنّا بلند شد به قُنوت
اگر چه زلف بلندست و دستِ من کوتاه

تمامِ دار و ندارم فدایِ چشمِ تو شد
نشانده چشمِ سیاهت مرا به خاکِ سیاه

دوباره دردِ خودم را به خویش میگویم
نمانده در دلِ(آئینه)ام بجز یک آه

دوباره ذکرِ لبم : (لا اله الا هُو)
دوباره ذکرِ لبم : (لا اله الا الله)

شاعر: مهدی شریفی شادفر(آئینه)

 

 

 

 

نظرها
  1. امیر اصلانی

    بهمن 13, 1399

    درودها جناب شریفی شادفر

    بسیار زیبا و خوش حس بود این شعر

    ریتم و آهنگ درونی خوبی را در شعر جای داده اید

    زبان صمیمی و تصاویر ملموس جاذبه خاصی به اثر بخشیده

    از نوعی که خواننده می تواند مشتاقانه با ابیات همراه شود

    “گرد صورت ماهت” را به “گرد صورت گردت” ترجیح دادم بنا به سلیقه

    در هر صورت، واج آرایی هر دو نوع مصراع را ماهرانه رقم زدید

    دستمریزاد شاعر💐💐💐

    • مهدی شریفی شادفر

      اسفند 21, 1399

      سلام گرم تقدیم حضورتان
      ممنونم از لطف و بزرگواری حضرتعالی
      لطفتان مستدام
      🙏🙏🙏💐💐💐

  2. مدینه ترکاشوند

    بهمن 13, 1399

    درود برشما شاعر گرانبها
    رقص قلمتان ستودنیست لذت بردم
    🌻🍁🌻🍁🌼

    • مهدی شریفی شادفر

      اسفند 21, 1399

      درود فراوان تقدیم حضورتان
      خیلی ممنونم از محبتتان
      سپاس
      🙏💐

  3. طارق خراسانی

    بهمن 13, 1399

    سلام و درود

    خیر مقدم 🌹

    بقدری زیباست نمی دانم چه بنویسم
    برای آفریتش این اثر کم نظیر به حضرتعالی تبریک می گویم.

    در پناه خدا 🌹🌿🌹

    • مهدی شریفی شادفر

      اسفند 21, 1399

      سلام و درود و سپاس
      محبتتان را فراموش نمی کنم
      سپاس ویژه از شما دوست عزیز
      🙏🙏🙏💐💐💐

  4. سمیه صباح

    بهمن 24, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا