🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 غزل خدا حافظی

(ثبت: 235914) بهمن 14, 1399 
غزل خدا حافظی

🖤 غزل خدا حافظی 🖤

ازین غمخانه ی دنیا ، تو هم رفتی ، خدا حافظ
ز باغم ای گُلِ زیبا! تو هم رفتی ، خدا حافظ

در این دنیا که غیر از غم ندارد حاصلی دیگر…
شدم دلخوش به تو امّا ، تو هم رفتی ، خدا حافظ

همیشه غُصّه ی آنها که می رفتند می خوردی
عزیز جان من ! حالا ، تو هم رفتی ، خدا حافظ

ندارد جمعِ ما دیگر صفایی بی وجودِ تو
که دیگر از میانِ ما ، تو هم رفتی ، خدا حافظ

تو که خود مَظهرِ مِهر و وفا بودی چرا رفتی!
رها کردی مرا اینجا ، تو هم رفتی ، خدا حافظ

بیا جانم بقربانت شدم مجنون ز هجرانت
نهادم سر به این صحرا ، تو هم رفتی ، خدا حافظ

تو تاجی بر سَرم بودی ، تو یار و یاورم بودی
شدم بی یار و بی همتا ، تو هم رفتی ، خدا حافظ

شب و روز از فراقِ تو شبیه شمع می گریم
دلم پُر خون شده زیرا ، تو هم رفتی ، خدا حافظ

نمی بینم دگر آن صورتِ مانندِ ماهت را
شده(آئینه) هم تنها ، تو هم رفتی خدا حافظ

شاعر:مهدی شریفی شادفر(آئینه)
کرمانشاه – 2 دی ماه 1399
ادامه دارد✍️…

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    بهمن 14, 1399

    درود بر شما
    اگرچه تلخ ولی زیباست
    قلمتان سبز🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا