🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سه گلشنی دیگر

(ثبت: 228542) تیر 6, 1399 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود،

سه گلشن شماره ی 2

آغازگر:
از خود، گلایه پیش تو آورده ام عزیز!

بدنه/پیکره:
دیگر دلم هوای تماشا
نمی کند/
بیدل نمی شود، به دلی جا
نمی کند/
باران نمی شود که شکوفا شود دلی/
این غنچه ی عبوس، دلی وا
نمی کند/
دیگر به خوشه چینی چشمش نمی رود/
با پرتوی، معامله یکجا
نمی کند/

پایانبخش:
از نو مرا بساز به سازِ نوازشی. //

(#محمدعلی_رضاپور)

#سه_گلشن ،
در میانه ی شعر سنتی و نو
و تنها قالب دارای مهندسی کاملا نظام مند در شعر فارسی است که هر سه بخش آغازگر، بدنه و پایانبخش را به ترتیب در تفکیک درونی واقع در خودِ قالب شعری
(دقت بفرمایید: در تفکیک درونی واقع در خودِ قالب شعری) دارا ست.

سه گلشن هم (مثل قالب های سروش و شعرسبز/چندآهنگ)
قالبی باز و متنوع و پذیرای حد اکثر تنوع در قافیه مندی و قافیه بندی، طول مصراع ها و شیوه ی پردازش است.

در گسترش قالب تازه و توانمند سه گلشن،
سهمی داشته باشیم!

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سپیده طالبی

    تیر 6, 1399

    سلام و عرض ادب حضورتان
    و سپاس از نکات و شعر زیبایتان
    پاینده باشید و پدرام🌺

  2. سارا جعفری

    مهر 3, 1399

    بسیار عالی

  3. مهر 3, 1399

    پایدار باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا