🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سوز عاشقی

(ثبت: 222346) بهمن 23, 1398 

 

.

( سوز عاشقی)

زِ چشمم می چکد اشکی زِ درد سوزِ پنهانی
چرا خواهی مرا در قعرِ عشقِ خود بسوزانی

به شورِ این غزل شاید بگویم ماتمِ خود را
که می ریزد زِ چشمانم همیشه اشکِ پنهانی

توقف کن کنارِ من خزانِ بی ثمر دارم
زِ تو خواهم بهار شاخه هایم را برویانی

نگر رویایِ شیرینم ، شده کابوسِ تنهایی
زِ بند غم رها گردم ، به یک بوسه به آسانی

رُخِ زیبایِ تو تاکی ، شود مستورِ گیسویت
که پنهان گشته ماهِ من ، شبم را کرده بارانی

شرابِ سرخ میخواهم ، به یک پیمانه مهمان کن
گلستان میشود دوزخ ، به یک دیدارِ پنهانی

نفسهایت به گلزاران ، معطر می کند گلها
به انوارِ رُخت گردد ، شب تاریک نورانی

بر این محفل صفایی ده ، قدم بر دیده ام بگذار
مرا بیکس رها مَنما ، در این دریایِ طوفانی

روان گشتم به میخانه ، که دردم را کنم چاره
نباشد دردِ هجران را ، نه دارویی نه درمانی

دگر اشکم نمی آید ، نِگر خشکیده برگونه
بسوزد در فراقت دل ، در این شبهایِ ظلمانی

بیا شادم نما یک دم ، قدم بر خانه ام بگذار
به هریک از قدمهایت ، هزاران جان قربانی

شبِ تارم شود روشن ، به چشمانِ سیاهِ تو
اگر باشی (حبیبِ) من ، کنم محفل چراغانی

……….حبیب رضائی رازلیقی

 

 

 

 

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    بهمن 23, 1398

    شرابِ سرخ میخواهم ، به یک پیمانه مهمان کن
    گلستان میشود دوزخ ، به یک دیدارِ پنهانی

    سلام و درود

    استاد ارجمند جناب رضائی مهر آفرین

    زیبا و دلنشین قلم فرسایی نمودید ….

    مرحبا

    هیچکس تنها نیست …

    از اویی با اویی در تمامی لحظات …

    تقدیمی : 🌺

    💐 به سرخی لب ، طلب آبی شرابی جام را طالب 💐

    چو مؤلایم به تنهایی ، بریزم اشک پنهانی
    به احوال آن کسان نالم رهایی لا ز نادانی

    به سرخی لب طلب آبی شرابی جام را طالب
    رها از جاهلانی تار دل ، سمتی به نورانی

    میان طوفان درون کشتی کنم یادی ز نوحی هان
    خدایش نا خدایی شد ، رها از راه طوفانی

    کنم یادی ز ایوبی ز یعقوبی کنم یادی
    که هر یک را رها از غم به امیدی چه آسانی

    ز آدم یاد تا خاتم نبی ، یادی ز مؤلایی
    مصائب بیش آمد را کنی درکی که درمانی

    بسوزم از فراقی ها چو شمعی در میان محفل
    به ظاهر اتّحادی ، دور از هم گر چه می دانی

    به تاریکی شبی ،روشن کنی آن چلچراغی را
    ولی را یک نظر بینی رها از شب چه ظلمانی

    ولی اله بایبوردی

    23 / 11 / 1398

    🍃💐💐💐💐💐💐🍃

    • سلام و درود بر ادیب فاضل
      استاد بایبوردی عزیز

      اخلاق و کردارتان را همیشه دوست دارم

      حضور شما آرام بخش است و تاییدتان خستگی از تن میزداید

      ممنونم از حضور
      و عالی سروده ای را که در پیام ارسال نمودید

      بسیار برایم با ارزش میباشید

      موید باشید

      یا علی ع🌺🌺🌺🌸🌸

  2. سمیه صباح

    بهمن 23, 1398

    سلام و عرضِ احترام
    جناب استاد رازلیقی گرامی قدر

    بسیار زیبا است.
    درود بر شما
    پاینده باشید ان شای الله🌺🌸🍃

    • سلام خواهر فهیم و گرامی
      حضورتان باعث غرور است
      تاییدتان موجب سرور

      ممنونم از لطف شما

      یا علی ع
      🌺🌺🌺

  3. محمدعلی رضاپور

    بهمن 24, 1398

    درودتان🙏

    • سلام برادر ادیبِ فرهیخته استاد رضاپور عزیز

      حضورتان ارزشمند است

      سپاسگزارم🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا