🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سیاهی (1)

(ثبت: 208864) اسفند 20, 1397 

شب را از دغل بازی اشباح

هراسی نیست

که در قعرِ تاریکی

با چشمانِ به جا مانده از سراب

تلقین گورکن هارا

بر قامتِ سوزانِ خورشید

جانانه گریسته است

در دور دستِ افق

نواله تقدیر سق می زنند

ملاحان گریخته از طوفان

تا سرنوشت خویش

به ستاره ایی گره زنند

که هیچش نشانِ از قطب نیست

و یک سو

سکوت هراسان بادیه است

که به تلنگری ازباد

رقصِ سست

از لا پوشانی رد پایی نجات دهنده

بر عنصرِرمل، جاری می کند

مرد قبیله ام خواندند

پس آنگاه به دیدن سایه ها

تمام افکارم را

با نسخه افلاطون

به صلیب بی تکلفی کشیدند . . .

وجهان اسب تازه جهاز شد

حواری خاین را

تا خاک فتنه

عقیم و مشکوک

صادق ترینِ آینه گردد

بر حماقتِ کاهنان

افسوس که انسان

دلخوش به می و باغ و

شهوت ِموی شراب شد

واندیشه

کهنه لحافِ، چهل تکه ی مندرس

با پنبه هایی به سنگینی ی

جعل و خرافه و تحریف . . .

مرا ، نه!

مرا نه هراسی است

به قیرگون شبهای سرد مُردن

که مرگ را ساعتی پندارم

که خورشید در نیمه آسمان بخرامد

بی آنکه بامدادی زاده شده باشد

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 20, 1397

    سلام و درود

    شعر با صلابتی ست
    قدرت انسان براستی ناشناخته است
    امیدوارم آرزوهای تان دست یافتنی باشد .
    جهل را اگر بتوانیم ریشه کن کنیم همه چیز درست می شود .
    خرافه ها محصول جهل و جهل محصول استبداد است .
    در پناه خدا شاد زی
    🌿👏👏👏🌿

  2. حسن مصطفایی دهنوی

    اسفند 20, 1397

    سلام و درود
    بسیار زیباست🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. مستانه دادگر

    اسفند 22, 1397

    درود بر شما ، زیبا و ارزنده …درخور تامل …با حال و هوای زبان شاملو…موفق باشید ،
    لذت بردم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا