🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سینه ی عاقل اونون صندوقچه ی اسراری دیر

(ثبت: 270182) خرداد 18, 1403 
سینه ی عاقل اونون صندوقچه ی اسراری دیر

 

سینه ی عاقل اونون صندوقچه ی اسراری دیر
چهره ی بشّاشینه عاشق اونون دوستلاری دیر

سوز سوروشماق عیبی اورتمک لیکدی ای با معرفت
صبرو حلمی اورتولن عیبینده گورستانی دیر

بو خبر مندن یئتیشسین خود پسند انسانلارا
چوخلی کسلر زندگانلیقدا اونون دُشمانیدیر

دردمندین توت الیندن سن زکات و صدقه وئر
صدقه و خیرات دردین دادلی بیر درمانیدیر

بنده نین اعمالی دنیا ایچره هر نه ایلسه
آخرتده گوز اونونده جلوه سی اعیانیدیر

ای فرامرز خیر اعمالون باجارسون سن چوخالت
یوخسا محشر نشأَسينده گوزلرون گیریانیدیر

(۱۱۹/۶.۷//۱۴۰۳/۰۲/۱۶)
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
سینه ی عاقل صندوقچه اسرار اوست
وخوشرویی وسیله ی دوست یابی او
پرسش کردن وسیله پوشاندن عیبهاست
وشکیبایی گورستان پوشاننده ی عیبهاست
این خبر ازمن برسد به انسانهای ازخود راضی
که در زندگی دشمنان زیادی دارند
دستِ دردمندان را بگیر و تو زکات وصدقه بده
صدقه دادن داروی ثمر بخش است
وکردار بندگان دردنیا. فردا در پیشِ روی آنان جلوه گر است
ای فرامرز اعمال خیر خودرا تا میتوانی زیادکن
والّا در نشأ محشر چشمهایت گریان است

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا