🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شب یلدا …

(ثبت: 266379) آذر 29, 1402 
شب یلدا …

شب یلدا …

جشنی بـه پا شد وقت رویـایی است
شب شب طـــولانی و یلـدایی است

لحظه خوش و سفره پر از برکت است
هر که به رسمش بانی و حرکت است

دیده گـران است و بزرگ مهتر است
واژه دراز است و دل دفتـــــر است

گـرد همند لحظه شادی خـوش است
هــر که دگـر فکر کند ناخـوش است

مست و سرور و جشن یلـــدایی اند
رسم ادب عـــــاشق و دریـــایی اند

لحظه که طــولانـی و همـراهی شد
بهــره شـویم شب شب یلـدایی شد

خنده رسید برلب و امشب صفاست
غصه پرید امشب و امشب صفاست

رسم ادب حکـم که مهمـان شـویم
جمله به دست بوس بزرگان شویم

قصــه شـده دفتـر نــوپـایـی ام
زنــده شـده خاطــر رویــایـی ام

***
میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا