🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شرم دارد سیل

(ثبت: 210284) خرداد 7, 1398 

شرم دارد سیل وقتی تخته بندی بشکند
بشکند قلبش اگر قلب سپندی بشکند

هی عرق می ریزد از رویش به پیش باغ گل
با شتاب آب اگر سرو بلندی بشکند

سیل اگر چون گرگ هاری هم شود در دشتها
کی دلش خواهد که پای گوسفندی بشکند

کی توقع دارد از گردنکش سیلاب آب
فتح یک محمود باشد تا خجندی بشکند

زهره می خواهد برزمد با سپاه سیل آه
زهر می خواهد که طبع جام قندی بشکند

کی رضایت می دهد صیاد باران دیده ای
قلب آهو بره سر در کمندی بشکند

 

نقدها
  1. ولی اله بایبوردی

    خرداد 7, 1398

    سلام و درود استاد مقدم عزیز

    فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن

    من باب یادآوری…

    مصرع دوم بیت زیر کاهش هجایی دارد

    کلمه ای از قلم افتاده است

    کی ر ضا یت می دَ هد صی یا دِ با ران دی دِ ای
    تن ت تن تن تن ت تن تن تن ت تن تن تن ت تن
    15 هجا
    قل بِ آ هو بر رِ سر در ک من دی بش ک ند
    تن ت تن تن تن ت تن تن ت تن تن تن ت تن
    14 هجا

    احتمال خطای خوانش اینجانب باشد…

    کاهش هجای بلند در برّه ای از قلم افتاده است

    قلب آهو برّه ای سر در کمندی بشکند

    با سپاس

    🌿🌹🌹🌹🌹🌿

نظرها 12 
  1. جواد مهدی پور

    خرداد 7, 1398

    سلام واحترام محضرتان جناب عباسی عزیز

    زیبا سرودید

    لذت بردم

    💐💐💐💐💐💐💐💐

  2. عظیمه ایرانپور

    خرداد 7, 1398

    درود بر شما
    و قلمتان
    زیباست
    بویژه
    بیت آخر🌹

  3. محمدعلی رضاپور

    خرداد 7, 1398

    درودتان🌺
    زیبا و اجتماعی

  4. زانا کوردستانی

    خرداد 8, 1398

    درودتان

    احسنت

    بسیار زیبا سروده اید
    دستمریزاد

    👏🌹👏🌹👏🌹👏🌹

  5. طارق خراسانی

    خرداد 8, 1398

    شرم دارد سیل وقتی تخته بندی بشکند
    بشکند قلبش اگر قلب سپندی بشکند

    👏👏👏👏

    غزل موفقی ست

    دلمریزاد
    واقعا لذت بردم‌

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

  6. علیرضا حکیم

    خرداد 9, 1398

    درودها جناب عباسی
    زیبا بود

  7. موسی عباسی مقدم

    خرداد 8, 1398

    سلام بزرگوار ممنونم وزنی که فرموده اید اشکال ندارد

  8. موسی عباسی مقدم

    خرداد 8, 1398

    سلام بزرگوار ممنونم از دقت نظرتون وزن شعر درست است

  9. موسی عباسی مقدم

    خرداد 8, 1398

    درود بزرگوار وزن شعر درست است

  10. موسی عباسی مقدم

    خرداد 8, 1398

    سلام بزرگوار ممنونم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا