🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شعرِ انتظار

(ثبت: 211741) تیر 22, 1398 

در امتحانِ عشقِ تو، ماندیم نا تمام

اما هنوز هم غزلی هست مست فام

اما هنوز هم، نَفَسم آسمانیَ است

چشمم بدون شُبهه، پر از مهربانیَ است

شب ها به ماهتابِ تو، دستم نمی رسد

اما نگو: جداییِ مان جاودانی است

من: مشتریِّ چشمکِ نازِ ستاره ات

شب های دل همیشه مقیم جوانی است

در کهکشانِ رازِ تو پیداست گم شدَه م

این چشم اشاره هات برایم نشانی است

آشوبِ خوبِ حضرت محبوب را بگو:

فهمیده ام که بینِ دو چشمش تبانی است

خورشید بر تغزّلِ خود، رشک می بَرَد

در انفجارِ دم به دمِ بی کرانی است

این گونه، شادی و غمِ مستانِ روزگار

مصداقِ بارزِ شُبَهاتِ زبانی است

مثل مدار وقف طواف تو هستم و

فرقِ فراق و وصل فقط واژگانی است

خوب است حالِ آتشیِ دل به لطفِ دوست .

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 16 
  1. میرزایی

    تیر 22, 1398

    سلام و درود

  2. جواد مهدی پور

    تیر 22, 1398

    درود بر شما جناب استاد رضاپور گرامی

    عالی ست

    زیبا سرودید

    لذت بردم

    پیروز باشید به مهر
    💐💐💐🌿🍃👏👏👏👏

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 22, 1398

      درود و سپاس فراوان
      جناب استاد مهدی پور بزرگوار🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌸

  3. طارق خراسانی

    تیر 22, 1398

    سلام و درود

    اثری زیبا و باشکوه را از شما خواندم

    عالی ست

    در پناه خدا🌿👏👏👏👏👏🌿

  4. علی معصومی

    تیر 22, 1398

    درود و عرض ادب
    جناب رضاپور نازنین
    احسنت بر این ذوق

    گفتم نشان منزل خوبان چگونه است
    گفتا که در نهایتی از بی نشانی است

  5. علی معصومی

    تیر 22, 1398

    درود و عرض ادب
    جناب رضا پور نازنین
    ….
    بسیار زیباست
    🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿👏

    گفتم نشان منزل خوبان چگونه است
    گفتا که در نهایتی از بی نشانی است

    🌹🌷🌷در پناه خدا🌹

  6. حدیث

    خرداد 30, 1399

    درود بر شما.بسیار عالی ⚘⚘

  7. سیاوش آزاد

    آبان 20, 1401

    سلام قالب این اثر چیست؟

    • محمدعلی رضاپور

      آبان 20, 1401

      سلام،
      سه گلشن:
      دارای سه بخش مختلف؟ (آغازگر، پیکره و پایانبخش) که معمولا با تفاوت قافیه، مشخص می شوند و این قالب، دارای تنوع زیاد و انعطاف پذیری از شعر سنتی به شعر نو است و آمیخته ای از آنها‌‌‌‌؛ البته سه گلشن این صفحه
      بصورت سنتی سروده شده.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا