🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شعر سبز

(ثبت: 234574) آذر 26, 1399 

بسم الله الرحمن الرحیم
#شعرسبز / #چندآهنگ

به نام بهترین شاعر کیست؟

استاد پرسید:

شاعر نادر کیست؟

بهترین شاعر کیست؟

چند ثانیه…

هر کسی، پاسخی داد

چند دقیقه…

و خودش گفت:

آن که بی واژه، شعر می گوید

و کمی مکث کرد

فکرش را آراست

حرفش را ویراست

و گفت:

آن که بی واژه می شود خودِ شعر

مدتی طی شد

شاعری، باز، شعر نابی ساخت

او سرش را به آسمان انداخت

همه گفتند: آن پرنده ی سرخ….

(چندآهنگ، شعری ست با پردازش عروضی متنوع تر از عروض سنتی و نیمایی و موزون تر و قافیه مند تر از شعر سپید.
تقطیع لَخت های این شعر سبز به ترتیب:
مفعولُ فعلن/
فاعلاتن فعلن/
همان/
فاعلاتُ فع/
فاعلاتن فعولن/
مفتعلن فع/
فَعَلاتن/
فاعلاتن مفاعلن فعلن/
فَعَلاتن فَعَل/
مفعولن فعلن/
(همان)/
فَعَل/
فاعلاتن مفاعلن فَعَلن/
فاعلاتن فع/
فاعلاتن مفاعلن فعلن/
(همان)/
فَعَلاتن مفاعلن فَعَلن.//)

#محمدعلی_رضاپور (مهدی‌)
👇👇👇
@sherepishro

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    آذر 26, 1399

    🌺🌻🌹🌼🌷🌸💐

  2. عظیمه ایرانپور

    آذر 26, 1399

    درود بر شما
    واقعیتش من این قالب را نپسندیدم
    من دوست دارم شعری که می خونم یا موزون باشه یا بدون وزن
    ترکیب این دو از نظر من شعرودچار تشتت و بی نظمی میکنه و باعث میشه به دل نشینه

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا