🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شعر کودکانه حضرت زینب (س)

(ثبت: 265667) آبان 27, 1402 
شعر کودکانه حضرت زینب (س)

شعر ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار …

سلام به بانو زینب
اُلگوی هر پرستار

سلام به اُسوه ی صبر
اُمیدِ شب های تار

سلام به زِینَبی که
تو کربلای غم بار

بعد از امام حسین و
برادرَش عَلمدار

برای بچه ها بود
سنگِ صبور و غمخوار

✨✨✨

با کاروانی از نور
میونِ شهر و بازار

میونِ بارونِ سنگ
از پشتِ بام و دیوار

تو کوچه های شام و
میونِ ظلمِ بسیار

زینب کنارشون بود
با دیده ای گُهَر بار

✨✨✨

اون روز امامِ سجاد
مریض بودند و بیمار

پرستاری از ایشون
تو اون مسیرِ دشوار

با زینبِ صبور بود
با زینبِ فداکار

✨✨✨

وقتی به شام رسیدن
رفتن به سوی دربار

به مجلسِ یزید و
اون بنده های دینار

زینب چو کوهی محکم
با عزّت و اقتدار

با خواندنِ خطبه ای
علیه اون ستمکار

حقیقت و نِشون داد
به دُشمنای بدکار

✨✨✨

حالا تو این زَمونه
ما بچه های بیدار

زینب رو میشْناسیم به
اُلگوی صبر و ایثار

به یادِ بانو زینب
به عشقِ اون وفادار

روزِ تولدش رو
میگیم روزِ پرستار

 

شاعر : علیرضا قاسمی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا