🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شعر کودکانه خاتم بخشی (آیه ولایت)

(ثبت: 270751) تیر 11, 1403 
شعر کودکانه خاتم بخشی (آیه ولایت)

شعر کودکانه « خاتم بخشی »

« داستان بخشیدن انگشتر به فقیر ، در رکوع نماز توسط حضرت علی (ع) و نزول آیه ولایت »

رسید از راه و وارد شد
به مسجد روزی مِسکینی

نگاهی کرد و با غُصّه
بگفت با لَحنِ غمگینی

که آیا می شود پیدا
جوانمردی و تَسکینی ؟

پیمبر رو به او فرمود
به لَحنی خوش به شیرینی

علی را آن سرِ مسجد
سرِ سَجّاده می بینی ؟

چرا از باغِ لطفِ او
گُلی را تو نِمی چینی

به سمتِ او برو قطعاً
محبت ها از او بینی

به هنگامِ رکوع بخشید
علی خاتم به مِسکینی

که تو اینگونه بخشش را
به هر جایی نمی بینی

همان دَم آیه نازل شد
علی را تو وَلی بینی

ولایت ، حقِ او باشد
به قرآنی که می بینی

إِنّما وَلیُّکُمُ اللهُ و رَسولُهُ والَّذینَ ءَامَنوا الَّذینَ یُقِیمُونَ الصَّلوةَ و یُؤتُونَ الزَّکوة و هُم راکِعونَ

ولیّ شما فقط خدا، پیامبر و مؤمنانی هستند که نماز را به پا می‌دارند و در رکوع، زکات می‌دهند. مائده/۵۵

شاعر : علیرضا قاسمی

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا