🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شور و شعور

(ثبت: 6675) شهریور 26, 1397 

شور و شعور

یا رب  برسان  درک  حضوری  که  نداریم!

شایستگیِ    فصلِ    ظهوری     که    نداریم!

با   این  همه  فریاد،  به   جایی   نرسیدیم!

از  شور  حسینی(ع)،  به  شعوری  که نداریم!

سر تا قدم مان، همه قسط است و همه داد!

خود،  داد  ستان  یا  بده  زوری   که   نداریم!

ای  داد !!   ز  بیداد  کسانی  که  ندادند؛

مانند   زنان ،   قول   ذکوری   که    نداریم!

قرآن  شده  بازیچه  ی  دستان  شیاطین !

با   نغمه  ی  زیبای    زبوری   که   نداریم!

سرها همه داغند و جگرها همه خون از؛

نانی   که   نخوردیم  و  تنوری  که   نداریم!

بی کاری اگر  موجب   بیگاری  ما   شد؛

چون  نیست  شده،  ذرّه  غروری که نداریم!

مجموعه ی قرضیم، ولی فرض محال است

؛سر  جمع،  رهایی  ز  کسوری  که  نداریم!

ما  خانه  به  دوشان  غم  سیلاب  نداریم

یا  زلزله  از  فسق  و   فجوری  که نداریم!

زیر  خط فقریم  و رکوردی ست جهانی!

زین  خطّ  خوش،  آهنگ  عبوری که نداریم!

سیریم به یک لقمه ی نان، شکر  خداوند

احشام   کجا  بود؟  و  ستوری  که  نداریم!؟

برجام،  شما  زهر هلاهل  زده  بودید!

شفّاف  تر   از  جام    بلوری    که  نداریم!

این  قافله ی  کور  و  کر  و  رهبر بیدار

 سرمنزل مقصود و، عبوری که نداریم

   97/06/25 مرتکب شدم

#خلو_دخو
#رضـــــازمانیـــــاݩ‌قوژدی
                                                            jnbkhndg@
 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. Z .M

    شهریور 27, 1397

    درود برشما جناب زمانیان بزرگوار

    بسیار زیبا و عاالی 

    در پناه حق

    • رضا زمانیان قوژدی

      شهریور 27, 1397

      سلام بانو میرزایی بزرگوار و سپاس از محبت بی دریغتان.

      زنده باشید در پناه حضرت حق

  2. طارق خراسانی

    شهریور 27, 1397

    سلام و درود بر استاد زمانیان عزیز

    واقعیت های ملموس جامعه امروز ایران را به زیبایی بیان  داشته اید  آن هم در  قالب شعر و با استادی تمام 

    در پناه خدا

    • رضا زمانیان قوژدی

      شهریور 27, 1397

      سلام و عرض ادب محضر استاد طارق بزرگوار.

      متشکرم از شاگرد نوازی تان.

      درس پس می دهم و افتخار می کنم به شاگردیتان.

      سایه تون مستدام

  3. علی رفیعی

    شهریور 27, 1397

    …..

    این  قافله ی  کور  و  کر  و  رهبر بیدار

    آنگاه ز سرمنزل مقصود، عبوری که نداریم

    سلام و عرض ادب و احترام برادرگرامیم استاد زمانیان عزیز

    همواره می آموزم از محضرتان ، بسیار عالی و پرمحتوا سروده اید و بخصوص بیت آخر بر جان و دلم نشست .دستمریزاد

    در پناه خدا 

    • رضا زمانیان قوژدی

      شهریور 27, 1397

      سلام و ارادت خدمت استاد رفیعی عزیز

      سپاس از حضور گرم و همیشگی تون.

      از نظر لطف شما ممنونم

      مانا باشید در پناه خداوند.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا