🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 صلی الله علی الباکین علی الحسین

(ثبت: 227502) خرداد 16, 1399 

 

صلی الله علی الباکین علی الحسین

تفکّر کن به اعمالت، کدامش سبز رو باشد
کجا دیگر مسلمانی که فعلش نیک خو باشد

خدا را می پرستم یا، زِ آتش می گریزم من
اگر مزدی نباشد پس خدایم غیر هو باشد!!

نمازی هم که میخوانم بُوَد سرتاسرش باطل
فقط از شوق جنّت یا که حلوای کدو باشد!!

ذکاتی می دهی آیا؟ ویا خمسی زِ مالت را؟
ویا آن هم ضرر دارد ، کجا ما را نکو باشد!!

به مالَش میکند قاطی حرام اندر حرامش را
نشانم ده تو دلّالی ، که دائم راستگو باشد

چه عشقی بی ریاتر از عزای شاهِ مظلومان
نه از ترست کنی شیون، نه مُزدی گفتگو باشد

چو هَل مِن ناصرش پاسخ به اشکی از بصر گردد
ببارم تا زمانی که ، تنم با مُرده شو باشد

اگر اشک از بصر باری کنی یاری حسینش را
خوشا عَبدی که در محشر خریدارش هم او باشد

حسن نبی جندقی « تنها »

 

 

 

 

نظرها
  1. محمد یزدانی

    خرداد 16, 1399

    دروود ها شاعر گرانقدر جناب نبی عزیز
    آیینی ارزشمندی خواندم 🌺پاینده بادا

  2. رسول رشیدی راد

    خرداد 17, 1399

    با سلام و درود خدمت شما
    اجرکم عندا…
    السلام علیک یا اباعبدا…
    🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا