🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 صواحی … (شعر مازندرانی تبری)

(ثبت: 267744) بهمن 26, 1402 
صواحی … (شعر مازندرانی تبری)

 

صواحی …

صواحی ککلی طلای ونگه
سپیده سر بزو صدای زنگه
پرس خارخار بوین همه خداشه
همه جا ویندنی خدای رنگه

سپیده دم صدای خروس به گوش می رسد و روشنایی صببح نمایان است.
از خواب ناز بیدار شو و لطف خدا را ببین که الطاف و نعمت خداوند بزرگ نمایان است.

.صواحی: سپیده دم
ککلی: لانه مرغابی
طلا: خروس
ونگ: صدا زدن
پرس: پاشو- بیدارشو
ویندنی: نگاه می کنی – میبینی

 

میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا