🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ضربالمثل مازندرانی (ورزمز اوی پشتی او خرنه) …

(ثبت: 269214) فروردین 30, 1403 
ضربالمثل مازندرانی (ورزمز اوی پشتی او خرنه) …

ورمز بینج پشتی او خرنهضرب المثل مازندرانی تبری) …

زمین ، نشا بیه دنه ، سبزه سو
مشتی وجین کنده واشه گیرنه لو
شه دل دله گنه وه اونجه راسی
ورمز یواش بینجه پشتی خرنه او

برگردان فارسی …

شالیزار با نشای برنج سرسبز شده است و کشاورز علف های هرز را از بین می برد.
کشاورز در حال کار کردن زمزمه می کند که علف هرز به پشتوانه بوته برنج هم آب می خورد و رشد می کند.

سو: روشنایی
واش : علف هرز
گیرنه لو: لگد می کند
اونجه راسی: در آنجا
ورمز: نوعی علف هرز شبیه برنج
او : آب

شاعر: میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. معصومه بیرانوند

    فروردین 30, 1403

    سلام و درود بر شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا