🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ضیافتگاه دنیا …

(ثبت: 4873) مهر 17, 1396 

« به نام خدا »

زبانها ، کاش ؛ با ، دلها ؛ یکی بود ؛

که در اعماقِ خود ؛ پنهان نباشیم !

چو گرگی پیر با تن پوشِ ؛ تزویر ؛

«فقط در نقشِ یک ؛ انسان نباشیم»

همه ؛ بازیگرانِ ، عُمرِ ، خویشیم ؛

به رویِ ، صحنِهٔ ، « جذابِ » دنیا !

از این غافل که ما جمعی اسیریم ؛

ِبه دستِ ؛ نقشهایِ ؛ زشت و زیبا !

ضیافتگاهِ ، زیبایی است ؛ دنیا ؛

ولی اِغواگری هایش غریب است!

ندارد ، اعتباری ؛ وعده هایش ! ؛

ِسراسر نقشِ نیرنگ و فریب است!

خوشا ؛ آن روزها ، آن روزگاران ؛

که دلها ، خانهٔ ؛ « مهر و صفا » بود

کجا رفتند ، آن ؛ یارانِ ، یکرنگ ؟

که تنها ذِکرشان ؛ نامِ «خدا» بود ؟

بیا تا از «خدا» ؛ یاری بخواهیم ؛

که با مردانِ حق ؛ محشور ، گردیم

و یا در راهشان ؛ گامی ، گذاریم ؛

که شاید ، از تباهی ؛ دور گردیم !

بیا ؛ در نقشِ خود ؛ باقی ، بمانیم ؛

«دورویی» تا ابد ؛ فعلی ،حقیر است

اگر ؛ گم گشته ای ، در راهِ «معبود» ؛

«صداقت» بهترین راه و مسیر است‌‌‌.‌

« مهران اسدپور »

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مهر 17, 1396

    سلام و درود بر استاد  مهران اسد پور

    شاهکارت را چند بار خواندم

    آفررررررین

    در پناه خدا

    • مهران اسدپور

      مهر 17, 1396

      درودها جناب خراسانی گرانمهر ؛

      با سپاس بیکران از این همه بنده نوازی و مهر…

      حقیر در مکتب حضرتعالی و دیگر اساتید و شعرایِ فرهیخته «شعر پاک» نو آموز و نو سفرِ کوچکی بیش نیستم …

      در پناه حق پیوسته شاد و تندرست باشید.

  2. مينا امينی

    مهر 19, 1396

    درود بر شما

    زیبا قلم زدید

    مانا باشیدو موفق

    • مهران اسدپور

      مهر 19, 1396

      درودها خواهر گرانمهر…

      سپاس از فیض حضورتان…

  3. علیرضا حکیم

    مهر 19, 1396

    درود گرامی

    زیبا سروده اید

    موفق باشید

    • مهران اسدپور

      مهر 19, 1396

      درودها جناب حکیم بزرگوار ؛

      سپاس که به لطف آمدید و به مهر خواندید…

  4. جواد مهدی پور

    مهر 20, 1396

    سلام و عرض ارادت محضرتان استاد گرامی جناب اسد پور عزیز

    از شعر بسیار زیبایتان لذت بردم

    عالی سرودید

    مرحباااااااااااااا

    • مهران اسدپور

      مهر 20, 1396

      درودها جناب دکتر مهدی پور ارجمند ؛

      سپاس از بنده نوازی و الطاف مداوم حضرتعالی …

      بدون اغراق بسیاری از اوقات به یادتان هستم …

      موفق و مأجور باشید.