🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 طارق به من آموخت «حیا داشته باشم »

(ثبت: 4869) مهر 16, 1396 

جان می دهمت گر که تو را داشته باشم

یک دلبر خوبی ز خدا داشته باشم

نی خشتِ وطن، در سحری من ز خداوند

از بهرِ تو باغی به دعا داشته باشم  

از حالِ شهیدان تو به اربابِ ریا گو

پُرسی ز دلم؟ کربِ بلا داشته باشم

در نزدِ تو ای بلبل خوش خوان چه بخوانم

صد گونه اگر شور و نوا داشته باشم؟

ما را لجنی بود و لجن ها بربودند

بس شاخه ی خشکیده بیا، داشته باشم

بازیچه آن “پسته ی خندان مشو” ای دوست!!

خواهم به خداوند، تو را داشته باشم

ای گوهرِ شعر و ادب و فضل و ذکاوت

طارق به من آموخت «حیا داشته باشم »

22 اردیبهشت 1392

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):