🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 طنبان

(ثبت: 5009) آبان 22, 1396 

ای عابدان ای عابدان گردم بلا گردانتان
ارکه نمیداری قبول من لیفه و طنبانتان
هم از بلا بگذر جفابامن چرایی بی وفا
ای من فدای لیفه و طنبان چون دامانتان
نی دکمه نی زیپی بدوباما ومن هستی عدو
هم من هم این مردم شده معدوم پشت پایتان
باسربه چه خلق شریف از جیب نه من گز شلیف
کی پرشود ازاین مضیف آن اشکم و انبانتان
اینهم خیالست وگزاف جیبت شده عین لحاف
نبود دروغ و یاکه لاف جیب چو کوه قافتان
شیرازه ی این سرزمین را بدمکیدی ای لعین
یکذره مهلت ها بده تا خوش رود در کامتان
هر چه منابع بود ونفت یکجا ببلعیدی و رفت
سهم مرا کی کش برفت انگار رفت از یادتان
شد این معادن یا طلا هم پسته و قالیچه ها
رفته سوئیس ودر حساب جمله ی اولادتان
از آنهمه وعظ وشعارمستضعف و قشر ندار
بوده است بادی بیشکی خود در شد از شلوارتان
نی درد را بشناسی ونی زحمت وسعی وتلاش
بنشسته یکجا کپ کنی افزون کنی خروارتان
اسلام وتوحیدوعبوداحمق تر از من بین که بود
در جیب و طنبان بین چه بودپرگشته از دستارتان

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 23, 1396

    درود تعهد قلم توانمندتان

    عالی و پر معنی سرودید

    آن مسئولین بی مقدار که گوش شنوا ندارند تا بشنوند این واقعیات را . سر در آخور کرده اند .  گاه از توبره می خورند گاه از آخور این مسئولین رذل بی شعور

    چه زود فراموش کردند که مردم برای مبارزه با فساد در همه سطوح و ابعاد و نوعش  انقلاب کردند تا در رفاه و آ رامش و در زیر سایه اسلام ناب زندگی کنند . اما امروز نه از اسلام ناب خبری است و نه از پاکدستی و پاکیزگی مسئولین .

    خون در دل مردم می کنند این ناباوران از خودباخته

    غارت می کنند از مردم مظلوم

    از خاطر خود برده اند که این ملت برای آنها امنیت آورد  ولی در سایه همین امنیت با کمال وقاحت چه جنایت ها که نمی کنند

    همه دزد از اب در آمدند این دروغگویان از خدا بی خبر

    ننگ و نفرین ابدی براین دون صفتتان باد

    خاک بر سر همه مسئولینی که بی شرمانه مردم را فراموش کردند و حقشان را غارت کردند .

    این بی دین های بی غیرت حلال و حرام  سرشان نمی شود

    درود بر شما جناب فتاح عزیز

    • همایون فتاح

      آبان 26, 1396

      سلام ارجمند نمیدانم چگونه لطفت را پاسخگو باشم ممنونم ازشما جناب مهدی پور عزیز

  2. علیرضا حکیم

    آبان 23, 1396

    درودها بر شما 

    • همایون فتاح

      آبان 26, 1396

      بنده نوازی میفرمایید جناب حکیم عزیز ممنونم از لطف شما بزرگوار

  3. منصور شاهنگیان

    آبان 24, 1396

    حقایقی در قالب طنز …

    خواندنی و بسیار زیبا …

    درودها بر شما  بزرگوار …

    • همایون فتاح

      آبان 26, 1396

      جناب شاهنگیان لطف شما سرمدی است ممنونم بزرگوار

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا