🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عشق

(ثبت: 230159) مرداد 15, 1399 

 

چون مریضی که خودش پس میزد ‘اسـتعلاج را
عشــق هم دیگر’ نمیخـــواهد زِ هر کَس، باج را

مثــل ِ ناز و عِـشوه های سـاحلِ عریـان ، دِگـــــر
پیــش نَـکــــشانده’ به دریـا پـس دهـد امـواج را

مــیـزند بر ریشه’ تیـشه، عاشق ِ تیــشه به دست
نـــورباران می کـنـد ، بعــد از وفاتــش کــــاج را

“سایه ی مـــعشوق اگر اُفــتاد بر عاشق چه شد”
او نه مشتــاقست و نه رَحـــمی کُنـَد، محـتاج را

عشــق’ عاشـق را زِ خود’بیگانه خواهد کرد، چون
می کنــــد’ تاراجــگر ، تـــــاراج’ تر ، تـــــــاراج را

داستــانِ تــلخِ عشــق و عاشـقی ‘ اینـروزهـاست
فــــیل ها را می کُشــــند و میفروشــــند عـاج را

عشــــــق گـــاهی شــاملِ جــَـهلِ مُرکـب می شود
جَهـــــــل ، مــیرقصاند از گــردن’ تَــنِ حَــــلّاج را

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    مرداد 15, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. امیر جلالی

    مرداد 15, 1399

    داستــانِ تــلخِ عشــق و عاشـقی ‘ اینـروزهـاست
    فــــیل ها را می کُشــــند و میفروشــــند عـاج را
    کلیت اثر بسیار خوب بود و حرف های بسیار در آن نهفته و نمایان بود.
    طریقه فنی بیان را به گمانم می توان نگاهی دوباره داشت.
    اما در مجموع بی نهایت دلنشین و خیال انگیز بود .
    زیبا بود نیز …
    درود بر شما

  3. طارق خراسانی

    مرداد 15, 1399

    سلام
    با حوصله تمام بیت پایانی را نقد کردم متاسفانه ننیدانم چه بلایی سرش آمد!
    در خصوص این بیت
    عشــــــق گـــاهی شــاملِ جــَـهلِ مُرکـب می شود
    جَهـــــــل ، مــیرقصاند از گــردن’ تَــنِ حَــــلّاج را
    ابتدا میخواستم اعتراض کنم دوباره خواندمش ودریافتم چقدر حکیمانه است.
    البته عشق شامل جهل نمی شود بلکه وسیله ای می شود تا عشق با ان کارهای خود را انجام دهد.
    این یک حدیث قدسی بسیار معروفی ست:
    “من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرفنی و من عرفنی احبنی و من احبنی عشقنی و من عشقنی عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعلیّ دیته و من علیّ دیته فانا دیته”
    در پناه خدا
    🌿👏👏👏👏👏👏🌿

  4. بیچاره عشق وعشقته قتلته سرانجامش است .
    درود🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا